Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad er en boligspekulant?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.  Jeg vil meget gerne have noget slået fast: Hvad er en boligspekulant? Jeg pønser nemlig selv på at gå i den retning. Men der er nogle ting, som jeg er usikker på: Er det ulovligt at være boligspekulant? (Er det noget, man kun gør for at tjene penge, også holder det hemmeligt for andre?) Eller er det helt ok? Og kræver det en bestemt uddannelse?

Jeg vil meget gerne høre fra jer!

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 19:40

Hvordan kan det være, at du pønser på at være noget som du ikke ved hvad er? :)

Men en boligspekulant er blot en person som køber billigt og sælger dyrt - eller i hvert fald prøver på det.. Der er forskellige metoder, men især inden finanskrisen gjorde en masse det.

Det er på ingen måde ulovligt og der findes heller ikke en specifik uddannelse til det, men det kræver god forståelse af markedet og hvad der rør sig..

Hvis du selv har pengene, så kan du godt begynde på det - ellers tror jeg ikke, at bankerne i øjeblikket vil låne dig penge til det!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45

alene at du spørger her kunne indikere, at det ikke er vejen du skal gå men overordnet set er det jo en person der spekulerer i at købe huse/boliger billigt og sælge dem dyrere. De fleste der køber hus, tænker vel lidt over hvad udviklingen vil være fremover, men egentlige spekulanter bebor ikke de ejendomme de spekulerer i.

Det er ikke spor forbudt, men det har nok en negativ klang, da der dels har været en del, som har lavet karruseller hvor boligerne er jobbet op i pris indbyrdes mellem spekulanter, med belåning for øje, og med tab for banker -

A købte en ejendom til 40 mio - og belånte f.eks. 60% = 24 mio - så solgte han den til sin bekendte B - for 100 mio og B kunne nu belåne den med 60 mio - for så at sælge den til C for 150 mio - og belåning nu 90 mio. Hvis så C ikke klarede den (eller solgte tilbage til A for 200 mio og A knækkede nakken) så stod banker og kreditforeninger med et lå på måske 90 mio i en bygning som måske på markedet kun kunne sælges for  42 mio - og når det så sker med mange boliger samtidigt, så har banken et alvorligt problem med boligspekulanterne

Der har vel også har været nogle der har været for kreative skattemæssigt, men overordnet set, er der intet galt i at spekulere i, at priser på bolig stiger mere end priserne på rugbrød eller aktier.

Man skal ha god skatteforstand, god forstand på prisudvikling og en stærk næse for, hvor den fremtidige udviklinger kommer. Man må godt kombinere det med tilstrækkelig etik, til ikke at lade lejere behandle dårligt.

Mange vil nok selv hellere bruge ordet "ejendomsopkøber eller administrator" frem for spekulant.

Man skal ha en del millioner inden man overvejer at blive bolig spekulant

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:54

Jeg er enig med KennM Smile

men du kan lige få min version:

Så vidt jeg har forstået, er en boligspekulant en der køber, en bolig billigt, og så trænger den måske til en kærlig hånd, nyt tag mm. Og når de så selv har sat det i stand (Jeg tror de selv gør arbejdet, eftersom det ellers nok ikke kunne betale sig), så sælger de den dyrt, og så har de dermed fået et profit.

Det kræver ingen special uddannelse at være boligspekulant. Men du skal have en god markeds fornemmelse, eftersom du skal vide, hvad boliger i det område du vil købe i, er værd. Og du skal også vide hvor meget de er hver efter du har istandsat dem.

Jeg mener ikke, at der er noget ulovligt, ved at være boligspekulant Smile. Eftersom det bare er den gamle simple købmands regel.---->Købe billigt-sælge dyrt.

Held og lykke med det

Mvh

Vilhelmst

Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 20:28

Du skal sætte dig rigtig godt ind i det, og du skal have en del penge du klart til at miste. Du kunne i teorien købe et hus eller en lejlighed på tvangsaktion og så efterfølgende forsøge at sælge det det for mere end du" har givet, hos en ejendomsmægler. Det kræver bare du kender det område du vil købe/sælge i rigtig godt. Lige som de andre "spekulanter" der også er ved en aktion hvor der kan være penge at tjene (bemærk kan og ikke er). Samtidig er sådanne boliger (især huse) ikke i god stand og der kan være mange skjulte fejl og mangler pga. manglende vedligeholdelse.

Udlejning af bolig kan jeg kun tilråde dig at holde dig fra. Er det ikke erhvervsejendomme er det rigtig svært at tjene pengene på. Hvilket i sig selv er svært nok hvis de ikke ligger i København K eller et andet attraktivt sted. 

Det hele er meget skatteteknisk og kræver mange penge, som man skal kunne tåle at miste. Skal du være spekulant, vil jeg råde dig til at være langsigtet aktiespekulant. Skal det være spænde og hurtig penge, så blive valutaspekulant..

Min klare råd er, lad være med at være at spekulere i noget du ikke har sat dig grundigt ind i, og gør det aldrig med flere penge end du kan tåle og tabe/miste.

Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:28

Hej. Tak for jeres gode svar. Men der er så noget, som jeg stadig undrer mig over: Er boligspekulanter spekulanter udelukkende for pengenes skyld, eller har de en anden interesse i det?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:34
ALL forretning er for at tjene penge
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:37

ordet spekulant dækker over at man spekulere i størst muligt afkast i.f.m. bolighandler  ...altså at man køber boliger med den eneste (eller i hvert fald primære) formål at tjene penge. Så groft sagt er en boligspekulant det samme som en brugtvognsforhandler der ligeledes køber biler med henblik på at sælge dem videre til en højere pris.

Med den begrænsede viden det fornemmes at du har på dette område, er det ikke tilrådeligt at gå i den retning. Det kræver både store midler, viden, indsigt og vigtigst af alt  ...usædvanligt meget mod og is i maven. Når ordet boligspekulant har fået en lidt negativ og halvfordækt klang er det blandt andet fordi at nogen har været lige rigeligt kreative og at der er mange der har gamblet og tabt enorme beløb. Eksempelvis var der mange der købte 2, 3 og 4 lejligheder da Ørestaden i Kbh blev bygget. Disse lejligheder blev solgt før de blev bygget og endda også viderehandlet med fortjeneste - også før de stod færdigt. Men en dag stoppede det hele og finanskrisen ankom. og den dag i dag er der fortsat folk der troede de havde "skudt papegøjen" men som nu sidder med flere lejligheder der enten ikke kan sælges eller som må sælges med store tab. Det gør ondt - det gør rigtigt ondt.

Mvh Anders

Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 21:19

Der er også "boligspekulanter" der er kommet så galt af sted at, de ingen gang har kunne beholde f.eks. omtale lejligheder. De står i dag stor med en kæmpe gæld, fordi de har satset stort og tabt. Så på den måde kan man sige at, de "dygtige/heldige" stadigvæk har deres ejendomme. Det dog også et helvede at havde noget der ikke kan sælges uden underskud, og som på bundlinen også er et reelt er kæmpe gæld. Det noget der fylder uanset hvilken midler man har. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 21:36

Nogle spekulanter er udelukkende drevet af pengene, men langt fra alle. Dem er udelukkende er drevet af penge som motivationsfaktor er nok for de fleste vedkommende ude af markedet i dag. Primær fordi de ikke opførte sig ordentlig, og lige som i alt anden forretning er der ingen der gider dem i længden, efterhånden som deres rygte spredes. Det har blandet fjernet nogle dårlige udlejer fra udlejningsmarkedet. Så en krisen i ejendomsmarkedet er ikke kun af det onde..   

De mere seriøse der ikke kun er af drevet af afkast, er i mit hoved drevet af præcis det sammen som en der vælger at starte sin egen lille selvstændige virksom.  

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)