Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU efter salg af virksomhed, søgning om dispensation.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Er der nogen som kan hjælpe mig med reglerne omkring salg af virksomhed og SU ? I efteråret stod der på SU styrelsens hjemmeside, at det var muligt at søge dispensation for indtægt ved salg af virksomhed, hvis handelen skete f.eks. en måned før der blev søgt SU. Det er ikke muligt at tale med SU styrelsen, SU vejledere ved intet omkring egen virksomhed, og henviser til Skat, som jo intet har med denne sag at gøre. Er der nogen som kender til problemet og kan vejlede mig ? hjælp….
Venlig hilsen GiNi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal de da kunne vejlede dig om, som du skriver har skat ikke det store med det at gøre, 

Her under aktieindkomst et stykke nede står lidt om det og det kan du vel henvise dem til EN eller anden skal kunne hjælpe med svar

http://www.su.dk/su/betingelser/maadutjene/periodisering/Sider/default.aspx det er jo deres egen side

Personligt uden at kende til det, vil jeg tro det kan være afhængigt af hvordan du har solgt og om det var personlig virksomhed eller et selskab (aktieindkomst) - ellers vil det jo være den merpris du får/goodwill, som kommer til udtryk skattemæssigt, og den du så skal søge dispensation for hos SU, så de ikke fordeler den lige over hele året, men periodiserer den, men som sagt, de bør nu nok kunne vejlede - men er der andre, så meld endeligt ind her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)