Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søns lejlighed - for højt varmeforbrug - energi check

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Min søn har en lækker helt nyistandsat lejebolig i AKB Lyngby - 4 værelser ca 105 m2 totalt moderniseret med nye vinduer, gulve og alt MEN, synes varmeregningen var høj. Den var dobbelt op i forhold til aconto - nemli 21.000 kr, og de bruger ikke meget varme eller specielt meget varmt vand.

Til gengæld er der træk, selv fra de nye vinduer/døre til altaner, ser  vist ud til at være fugede med cement i stedet for blød fuge, og der kunne være andre tiltag der kunne hjælpe på varmeforbruget. 

Er der nogen her der kender sådan en let blæksprutteagtig mand der kan se, hvad skal der gøres for at få varmeregningen ned. Der er lidt at gøre godt med på vedligeholdelseskontoen, og måske skal der lidt lister op, og gøres noget ved trækkanaler og andet?

venligst JH

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:26

Hej Cookie,

Har I tjekket, at tallene på regningen passer med de afregninger som er foretaget på målerne? Jeg har selv været ude for, at få en høj regning, hvor det viste sig at de havde målt forkert..

Ellers synes jeg I skal søge på Google, enhver håndværker kan klare de småopgaver der skulle være og de giver jo et gratis tilbud til jer på de forbedringer som kan foretages.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54

Jep han har bedt om at få de oprindelige tal for at ha noget at sammenligne med. Hvad ville du google - energirådgivning giver så forkromede svar, store firmaer der kommer og ser for 2995 kr og så måske siger alt er OK og det var det. Det er netop en handy gut med forstand på tætning og lister der bare skal findes, men hvad pokker googler man?

vh

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:03

Hvis du Googler håndværker, så burde det lade sig gøre.. De kan det sagtens og en energirådgiver er blot en dyr håndværker :) Men tjek i hvert fald tallene inden, sker så mange fejl..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17

KennM:
tjek i hvert fald tallene inden, sker så mange fejl..
jep - super -tak

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:11

Hej John,

Hvordan måles varmen? Er det de der varmemålere med flydende gul væske indeni eller hvordan? Fordeles varmen efter fordelingstal eller efter faktisk forbrug på den ene lejlighed? For hvis det er den gammeldags metode, med en samlet varmeregning til hele ejendommen og så derefter en fordeling efter hvor meget gul væske, der er fordampet, så er du ret meget på den...

Sagen er, at det i sidstnævnte tilfælde er hele ejendommens massive forbrug, der brydes ned og fordeles efter en nøgle på de enkelte lejere. Den kan man ikke gøre meget ved. Håber for dig/ham, at det forholder sig anderledes.

Jeg har et varmeforbrug på et rækkehus på 116 m3 - på vand og varme og 4 beboere på samlet set kr 12.000 om året, så ja der må være noget fuldstændigt rivende galt der.

Du skal have en tømrer til at se på dine vinduer. Det er tømrere, der skifter vinduer og det er også dem, der tætner efterfølgende. Fugen indvendig skal være fugtresistent og helt tæt og udvendigt skal den være diffusionsåben, sådan at fugt etc kan komme væk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18

Mit eget forbrug i hus på 160 m2 er også lavere - nok ca 16.000. Jeg hører ham hvordan det måles men jeg ved det er individuelt. Min største frygt er, at det er selve varmeanlæget som hører til hver ejendom, som er noget skidt - for så jeg hører det, er det et generelt samtale emne

Det tossede er, at det er spritnye vinduer og døre - thermo med gas energy save og jeg skal gi dig, så  - underligt. Han mangler dog at få målingerne fra sidste gang, men varmeselskabet har sagt, at den skam er god nok. Han har nu bedt om 3 års tal. lejligheden har ligget tom men opvarmet i de 3 år - er en test lejlighed AKB lavede men netop nye vinduer, nyt badeværelse, nyt køkken, flydende gulv osv - så underligt at det bliver sådan

Som jeg ser fugerne, og det kan jo undre - så er to altandøre nærmest bare fuget med cement og det blæser indSmile så ja han må ha en håndværker ud

tak og vh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:26

Hej John,

Jeg har selv lige skiftet alle mine vinduer og døre ud og i den forbindelse var jeg lidt langsom med at få lavet de indvendige fuger/lister færdige og vi kunne også mærke vinden ind.

Da jeg fik taget mig sammen og opsat for kr 800 lister (formalede brede hvide lister ca 12 længder af 3 meter) samt fuget med hybridmasse (overmalbart), så stoppede varmeregningen nærmest med det samme. Det betyder altså sindssygt meget at huset/lejligheden er tæt og at man så i stedet udlufter efter behov.

I din søns tilfælde lyder det egentligt mest som om at der ikke er monteret lister og tætnet indvendigt, men tag gerne et billede eller flere og læg op her i tråden, så kan jeg og diverse tømrere, der læser med komme med et bud på, hvad der bør gøres.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26

Husk at tjekke om der er fællesarealer, så som opgang, kælder, vaskerum, festlokale og andet, hvor varmeforbruget bliver (indregnet) fordelt på lejerne.

Der er nogle der helst vil ha' 40 grader i opgangen, så det ikke trækker ind, når hjemmehjælperen åbner døren.Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:49

Cookie:
Jep han har bedt om at få de oprindelige tal for at ha noget at sammenligne med. Hvad ville du google - energirådgivning giver så forkromede svar, store firmaer der kommer og ser for 2995 kr og så måske siger alt er OK og det var det. Det er netop en handy gut med forstand på tætning og lister der bare skal findes, men hvad pokker googler man?

er ikke den store energiekspert, men har rimeligt styr på det meste, smid mig en PM,  (nogle har åbent for denne :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)