Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NYT KONCEPT - Er der grobund?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg håber, at I kan give mig det sidste skub og agere afgørende katalysator for mit up-coming projekt;

Jeg har længe haft lysten og drivet til at kaste mig ud i drift af eget firma, og i kraft af en del gode års erfaring med kodning af sider i PHP & MySQL, tænkte jeg, at projektet med en interaktiv webshop ikke ville forekomme helt uoverkommeligt.

Min tvivl har indtil videre været funderet på grundlag af manglende konceptovervejelser, men ganske nyligt synes jeg at have ramt en potentiel vækstkanon; konceptet er ganske stort og anerkendt i såvel USA som Engand, men har indtil videre ikke har alvor rodfæstet sig på det danske marked

Det består basalt set i udbydelsen af helt eksklusive og unikke luksusvarer (primært tøj og tasker) fra de største designermærker, der normalvis beløber sig på flere tusindvis af kroner. For at tilgodese det prismæssigt midterste segment, der ikke er villige til at kaste 20.000,- DKK efter en håndtaske fra Hérmes, udbydes disse produkter til helt unikke priser - gerne nede omkring halvdelen af markedsprisen. 

Dermed ikke sagt, at det nødvendigvis er nok til at bidrage med competitive advantages; jeg har hertil overvejet at indføre et form for rotationssystem, der sikrer dynamik og fornyelse inden for udbuddet. Salget deles op i tre "outlets", der fornyes hver 3. uge (el. hvad der vurderes fornuftigt, alt efter efterspørgsel);
 

- Et designer sale, der tager udgangspunkt i én specifik designer og indeholder karakteristiske produkter fra denne.

- Et tema sale, der tematiserer begreber (Eks. "Rock", "Romantic evening" osv.) og indeholder varer, der opfylder eller på anden måde falder under denne kategori.

- Et outlet, hvor alle de varer fra de to andre sales, der inden for tidshorisonten på tre uger ikke er blevet afsat, ryger hen og nedsættes med yderligere rabat: 5% - 10%, tænker jeg. 
 

Ydermere vil der være rigt potentiale og relevans i senere hen at oprette en form for inspirationsblog, der kan supplere det kommercielle.

På forhånd tusinde tak!

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal ikke gøre mig klog på, om der er et marked, for det aner jeg ikke, om der er.

Det lyder ikke til, at du tænker i dropshipping, så det er da godt nok mange penge, du skal binde i varelager?

Umiddelbart synes jeg ikke hjemmesidens design afspejler ekslusivitet. Jeg kan forstå, at du selv har lavet det? Logoet kan jeg slet ikke lide. Tror det er fordi, det ligner, at du bruger en universel font som Arial eller Times New Roman. Har du iøvrigt overvejet at pinstriped.dk istedet for thepinstriped.dk?

Ellers synes jeg dine tanker omkring konceptet er gode.

Mvh Lasse

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse, og tak for dit svar

Markedsanalysen føler jeg mig udmærket hjemme i, så det er ok, at du ikke kommenterer på dette :-)

Du har helt ret; det er MANGE penge at binde i varelager, og netop derfor skalerer jeg ikke 100% op i starten, men vurderer først potentialet. Hertil skal det føjes, at jeg tidligere har gjort mig i lignende salg, dog uden for virksomhedsøjemed, og interessen er der.

Jeg takker for tankerne vedr. sidens design, og særligt dine pointer omkring fonten videre; jeg vil dog tilføje, at designet langt fra er færdigt, men blot et udkast til det endelige. Selv er jeg ganske tilfreds med måden, hvorpå det supplerer konceptet, idet jeg ikke kun ønsker, at det skal afspejle en eksklusivitet, men også en grad af simplicitet, der gør brugeroplevelsen overskuelig.

Navnet vil jeg også tage til overvejelse - det er i hvert fald et værdifuldt input!

Mvh. Katrine

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ThePinstriped:
Det består basalt set i udbydelsen af helt eksklusive og unikke luksusvarer (primært tøj og tasker) fra de største designermærker, der normalvis beløber sig på flere tusindvis af kroner. For at tilgodese det prismæssigt midterste segment, der ikke er villige til at kaste 20.000,- DKK efter en håndtaske fra Hérmes, udbydes disse produkter til helt unikke priser - gerne nede omkring halvdelen af markedsprisen. 

Hvis du kan sælge noget der normalt koster 20.000 til under halvdelen er der selvfølgelig et marked for det. Spørgsmålet er nok mere hvordan du vil få 'de største designermærker' til at gå med til at du sælger deres ting for halvdelen af hvad alle andre tager (og du kan købe dem så billigt at dem, at du stadig kan tjene penge på det).

Det har jeg svært ved at se hvorfor de skulle gå med det, da det underminerer deres brand og skader alle deres eksisterende forhandlere.
Men hvis du kan få dem med på det, så er det vel bare at gå i gang.

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis - og jeg havde oprindeligt inkluderet et lille afsnit om det i beskrivelsen, men ville heller ikke få det til at fylde en helt roman :-)

Nej, det jeg er igang med, er at få oprettet nogle samarbejder med nogle af de største udbydere af designermærkerne, der vil kunne skabe værdi for deres virksomhed såvel som min - det er simpelthen et spørgsmål om, at jeg til fordelagtig pris jævnligt opkøber af produkterne. De får en betragtelig indtægt, og jeg får mulighed for at udbyde deres varer til salg. Det er naturligvis tidskrævende, og man skal holde tungen lige i munden, men responsen fra parterne er indtil videre positive.

Håber, det giver mening. Godt at høre, at I ellers er nogenlunde positive omkring konceptet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)