Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dreng på 18 år, jeg ved ikke hvad jeg skal stille på med alle de regninger!!!!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Danielanonym:

Men jeg har INGEN penge som jeg kan betale til dem, så hvordan i al verden havde alle de store firmaer tænkt sig at få så mange penge ud af 1 18 årig dreng? :o

Der står alt muligt med at de kan risikere retsag osv osv.

Men, jeg vil vireklig ikke ind og sidde i fængsel :(

Du har været gammel nok til at stifte gælden - Så må du også være gammel nok til at tage ansvaret og betale regningerne. 

Man må tilpasse sit liv efter sit rådighedsbeløb. Hvis du ikke har råd til at bo for 4000,- i husleje om måneden, må du prøve at se om du kan finde noget billigere (evt. et værelse et sted).

Prioriter dine penge bedre (lav et budget) - Du har købt en Iphone 5, men du har likviditetsproblemer.... Jeg havde nok valgt at betale 5000,- af min gæld istedet for at købe en ny mobil..

Men nu er skaden sket - så må du rette op på det så du kan komme videre i din ungdom. At være dårlig stillet økonomisk kan være hårdt og kommer man ikke ud af situationen så har man et problem. Du er "kun" 18 år. Det burde være nu du havde sparet penge op til påbegynde voksen livet.

Håber du finder ud af det.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:19

Hvor er dine forældre henne i alt dette? Som andre skriver, find nogle voksne med mere erfaring end dig og tal med dem om det. Bed gerne om hjælp til at lave et budget, og lav en realistisk plan, over hvad du kan betale tilbage.

Hvis det ikke er en mulighed at tale med dine forældre, så prøv om der ikke er andre i din familie, der kan hjælpe dig, måske bedsteforældre, onkler/tanter eller andre.

Som andre også skriver, så er din gæld begrænset, selv om det ser uoverskueligt ud for dig. 

MVH
Kirsten 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:50

Du kunne melde dig til luksusfælden og bede om hjælp ;)

Vend hver en krone, lev så billigt som overhovedet muligt og få så høj en indtægt som overhovedet muligt. Lad være med at bruge flere penge du ikke har, søg evt. hjælp fra forældre hvis det er muligt. Hvis ikke må du klare den selv, få et 2 og evt. et 3 job, se at få betalt lånene af og se det som en meget god lærestreg om at holde styr på pengene i fremtiden :)

Find a good Nexus 7 dock either official ASUS produced or cheaper 3rd party ones.

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Opdatering efter 12 år:

Jeg har betalt al min gæld af og har købt en fuldt betalt lejlighed i Tårnby til min mor.
Jeg har fået hende ud af ghettoen, og jeg er nu selvstændig samt hobby-pilot med mit eget lille fly (Cessna 172).

Jeg ved godt, det kan være lidt irriterende, at jeg bringer et så gammelt debatindlæg op, men jeg synes, jeg skyldte en opdatering.

Tak til forum for den støtte, I gav mig dengang, hvor jeg bare var en knægt.

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 08:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel,

Det her er lige præcis den slags debatindlæg der bør tages op igen. Sikke en opdatering og sikke en historie, du er godt nok nået langt.

Jeg håber alt det bedste for dig, og med det du har opnået, håber jeg at hvis du en dag finder det ekstra overskud, kan hjælpe andre der står i en situation der kan føles ligeså svær og håbløs som det du følte for 12 år siden.

Stor respekt!

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 10:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er måske rigtigt nok at et er det forkerte sted at skrive, da det er noget virksomheds for iværksættere, men når det nu er sagt så skal jeg nok prøve at vejlede dig lidt omkring hvordan det forgår og hvad der måske kommer til at ske, for det første hvis du ikke har penge til at betale dine regninger fx til staten lad os sige det er dsb. Du har ingen penge at give ud af, for det første har staten sagt for nogle år siden. At de vil fjerne det med at nogen kommer i fængsel og det er rigtigt der kommer ikke nogle i fængsel. Hvis du skylder staten penge, men de vil begynde skat vil på et eller andet tidspunkt hæve i din træk procent på et eller andet tidspunkt måske. I form af at du skal betale din gæld til den danske stat.

Så ingen fængsel til dig der. Lad os så antage at du er røget på kontant hjælp og en virksomhed begynder at sende inkasso breve med det ene og det andet hvis du ikke begynder at betale, for det første hvis du er på kontanthjælp kan de ikke rive håret af en skaldet person. Fordi loven siger at du skal have penge til dine faste ud gifter det er så som husleje og mad og shampoo og hvad der ellers høre til det. Og hvis du stadig ikke kan betale vil de sikkert ringe til deres virksomheds advokat, for at true dig endnu mere med ret sag osv. Men hvis du som sagt er på kontanthjælp kan de ikke rive håret af en skadet person, og det vil sikkert endnu ud i at det bliver en retsag hos fode retten. Og derfra til hvad der kommer til at ske ved jeg så ikke. Men det er sikkert det der vil ske hvis en virksomhed eller inkasso virksomheden truer med deres advokat. Hvis du ikke kan betale så vil det sikkert ende ud i en ret sag med fod retten.

fordi de gerne vil have dig til at betale deres penge som du skylder dem, og hvad retten beslutter det er jo op til doms manden eller dommere selv, i den forstand i forhold til regler og love at de beslutter hvad der skal ske hvis det ender så langt ud.

Håber at det kan hjælpe dig lidt på vej, men i hver fald ingen fængsel hvis du skylder til staten... Så det skal du ikke gå og være bekymret for

Håber det hjælper lidt på sagen, og god vind frem over

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 489
Skrevet kl. 12:04

Fake, skriver du dine indlæg i pauserne på produktionsskolen?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)