Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 8900 Randers
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i aminoer,

jeg søger en der vil hjælpe mig med at lave en webshop til nogle bestemte produkter.. ´

Hvis der er nogen som har forstand på sådan noget må i gerne skrive til mig..

mvh Brano

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:49

Hej Brano,

Jeg kan ikke helt tyde om du søger en webshop hvor du selv kan styre det hele, eller om du søger en partner.

Men i tilfælde af du søger en webshop, så er der mange veje at gå, de fleste har været diskuteret her på amino så det er en god ide at søge efter det.

Men i korte træk findes der 2 løsningsmodeller, den ene er at du går ud til et webbureau og får programmeret en løsning der passer præcist til det, dette er ofte omkostningsfyldt og en længerevarende proces. Men specielt god hvis du har mange specielle ønsker og planer om konstant at videreudvikle, f.eks. at få webshoppen til at snakke sammen med større ERP systemer mm.

Den anden model er at tage en af de mange standardshops der findes på nettet - www.dandomain.dk og www.scannet.dk er nogle af de meste kendte her i Danmark. Her betaler du et lille oprettelsesgebyr og så betaler du en månedlig leje af shoppen. Så står firmaet for alt det tekniske hosting mm. Du får så et stort administrationsmodul hvor du kan ligge varer op, sætte dem på tilbud etc etc.
Ulempen ved disse systemer er ofte at designet er meget standardiseret, og kan være svært at lave om på, Gudskelov findes der firmaer som f.eks. www.cygnet.dk som er rigtig dygtige til at modificere overstående shopløsninger, så man også kan få et rigtig lækkert design.

Du har mulighed for at prøve en demo af begge systemer på deres hjemmeside helt gratis.

Sidst men ikke mindst vil jeg da også gøre opmærksom på at vi selv er i introduktionsfasen med en lejebasseret shopløsning med et unikt design til kunden, så kunne det have din interesse er du naturligvis også velkommen til at kontakte mig på martin@venio.dk

Jeg håber det hjalp dig en smule videre, men som jeg også nævnte i starten af tråden så indeholder Amino allerede rigtig mange gode tråde omkring webshops, så brug et par timer på at læse andres meninger og erfaringer.

Fra 8900 Randers
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 14:54

Mange tak for dit svar !!

Jeg skal lige høre om det er muligt at købe det program disse webshoppe bliver levet ud fra og måske selv side og lege med det lidt !

Mvh brano

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:58

Branislav:

Mange tak for dit svar !!

Jeg skal lige høre om det er muligt at købe det program disse webshoppe bliver levet ud fra og måske selv side og lege med det lidt !

Mvh brano

Det er som sådan ikke et program disse shops bliver lavet ud fra, men et programmeringssprog som kan være forskelligt fra løsning til løsning.

Hvis man ikke har scripting erfaring er en webshop nok en for stor mundfuld at kaste sig over i første omgang, men har du modet på at se hvor meget der ligger bag sådan et system så er oscommerce et opensource system og derfor har du adgang til hele kildekoden.

Du kan hente det ned på www.oscommerce.com og lege lidt rundt med det.

www.scannet.dk og www.dandomain.dk er closed source og her vil du ikke kunne få adgang til selve kodningen bag.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)