Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéen er "Lige så genial som den er simpel" - kæmpe potentiale

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en idé og lavet en kort forretningsplan.

Har oplyst om den for udviklingsdirektøren i en af Danmarks største og mest kendt elektronikvirksomheder.

Hans reaktion er at den er lige så genial som den er simpel. Fra ham har jeg modtaget et tilbud i form af "Proof of concept".

Da jeg ikke selv har ledelseserfaring i forbindelse med opstart af international virksomhed, mangler jeg kontakt til en meget erfaren forretningsmand/kvinde, som ved der kræves i forbindelse med opstart af en stor international virksomhed.

At jeg ikke selv har kapital at investere, bør ikke være et stort problem, bare den rigtige person er ombord i projektet, så er jeg sikker på at de ca. 20 mio. kroner der skal investeres i udviklingen, kan findes. Heraf skal der bruges ca. 2 - 3 mio. kr. før at idéen er patentsikret på verdensplan. Resten af investeringen er udvikling af en international handelsplatform.  

Der er INGEN kendte konkurrenter i dag, markedet på verdensplan er på et 2-cifret milliard beløb i d.kr. og kraftigt stigende.

Idéen kan på visse områder mangle doble omsætningen for kunderne, uden at kunderne skal have en krone op af lommen.

Indtjenings potentialet skønnes til at være på 10% af den ekstra omsætningen kunderne opnår.

Er du den rigtige til at give dette projekt luft under vingerne, samt være med til at skabe 50 - 100 arbejdspladser for at drive handelsplatformen, så lad mig høre fra dig.

Hvis du kender nogen du mener kan komme med den ledelseserfaring der er behov for, så vil jeg være meget taknemmelig.         

På forhånd tusinde tak for hjælpen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04

fortæl evt lidt om hvor i landet du holder til - da det ofte er praktisk at kunne mødes.

Du kan også løfte sløret lidt for, hvorledes aflønning tænkes - royalty, del af overskud og hvad du ellers kan ha for tanker, men godt nok at du fra starten ikke forudsætter en investor men en erfareren hjælp til at sætte i gang

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 13
Skrevet kl. 17:26

Hej John, 

Jeg bor i Aalborg.

Mht. aflønning, så skal hverken jeg eller den ledelseskapacitet der er brug for, lønnes, eller på anden både trække penge ud af projektet før der er indtægter. Til gengæld, så skal ledelseskapaciteten honoreres/aflønnes/overskudsdeles iht. det afkast idéen vil give på et tidspunkt. Jeg vil da håbe på at der bliver tale om et meget stort beløb. Jeg har det meget fint med at dele, og at andre også får en stor del i et evt. afkast. 

Der kan naturligvis blive tale om en mere aktiv rolle i projektperioden, efter at investorerne er på plads, her vil måske være rimeligt med en løbende betaling for udført arbejde.  

Hilsen John K.

fortæl evt lidt om hvor i landet du holder til - da det ofte er praktisk at kunne mødes.

Du kan også løfte sløret lidt for, hvorledes aflønning tænkes - royalty, del af overskud og hvad du ellers kan ha for tanker, men godt nok at du fra starten ikke forudsætter en investor men en erfareren hjælp til at sætte i gang

vh

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis det passer det du skriver ville han jo have budt dig en masse penge for det.

Det er samme historie igen igen igen...

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 13
Skrevet kl. 22:19

Hej Remydk,

Tak for dit indlæg. Jeg forstår godt din skepsis.

Værdien af en idé på vej til at indtjene penge, er som en stige. Man starter på jorden, ingen vil give penge af betydning for en idé der er på jorden. Det jeg gør nu, er at vælge hvad jeg skal gøre for at tage nogle trin op af stigen, det første trin er at få de rigtige "legekammerater", det er et trin op at stigen, og sådan skal man jo tage trinene i den rigtige rækkefølge. Jeg tror ikke på at jeg kan springe nogle trin over.    

Men når jeg har fundet den rette, så vil vedkommende jo blive sat ind i projektet, og jeg er sikker på at der ikke bliver mindre positivt. 

Hilsen John K.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)