Hvorfor er der (tilsyneladende) ingen der har forbundet boligrenovering med afbetalingsmulighed? Jeg mener det er en oplagt mulighed, at starte en virksomhed der tilbyder, at renovere private boliger på afbetaling. Samle et hold af VVS'er/blikkeslagere, tømrer, malere, gulvslibere/gulvliggere, elektrikere og murefolk som tager ud og fixer folks boliger op. Det er min overbevisning, at der findes utrolig mange mennesker derude der enten 1. ikke gider selv, 2. ikke har råd til at betale for en renovering på én gang og 3. ikke formår at blive færdig med det de startede og bor et halvt færdigrenoveret sted. Det vil nok være nødvendigt at allierer sig med en udlånsvirksomhed, så håndværksfirmaet kan fokusere på det som det er bedst til, nemlig boligrenovering, og dermed ikke skal bekymre sig om folk betaler deres rater eller ej. Uanset skal de kreditvurderes og igen her er der andre som er bedre til det, end et håndværkerfirma. Idag kan vi nærmest købe alt på afbetaling, lige fra biler til computere og meget andet, men efter at have brugt et godt stykke tid på Google, har jeg ikke kunnet finde nogen der tilbyder boligrenovering på afbetaling. Nogen der ved om der er en bestemt grund til det eller ser faldgruber ved idéen? |
Ivr:Idag kan vi nærmest købe alt på afbetaling, lige fra biler til computere og meget andet, men efter at have brugt et godt stykke tid på Google, har jeg ikke kunnet finde nogen der tilbyder boligrenovering på afbetaling.
Hej lvr,
Det findes da, men det er fordi du ikke kalder en spade for en spade.
Det kaldes kassekredit eller banklån, da det er beløb, som ikke specifikt er øremærket en enkelt leverandør, men mange.
Når folk vil have frisket deres bolig op, så sparer de noget op selv, noget får de finansieret af hurtiglån eks. køkkenet og resten trækker de på kassekreditten eller aftaler et lån i banken.
For mig at se, er det ikke en bæredygtig løsning at samle et sjak af håndværkere for at tilbyde finansiering af lønningerne/opgaverne. Det kræver for det første, at finansieringspartneren har en virksomhed som de kan udbetale pengene til. Så skal du altså stifte et selskab alene for at kunne modtage udbetalingerne fra finansselskabet, som så kan betale håndværksregningerne.
Sorry, men jeg tror ikke på ideen - da folk jo sagtens kan få finansieret dette i forvejen. Du tilbyder intet nyt overhovedet.