Jeg er ved at opstarte webshop, salg af varer fra Kina, kun som ren hobby.
Jeg er besluttet at kører bogføringen i excel, da det bliver relativt få posteringer per år. Har fundet Kurts kasseklade, og ser relativt fornuftigt ud.
Såfremt der ikke er nogen der har opsætning, vil jeg lave lave nogle lopslag og hvis formler, så burde det kunne lykkes.
Ekstra spørgsmål Jeg har dog behov for bekræftelse af momsafregningen.
Som jeg læser det er importmomsen ikke en man betaler når varen lander i dk. Men afregnes når momsopgørelsen laves hvert kvartal.
Eks Jeg køber for 10000, dvs jeg skal bogføre 2500 i importmoms. Men hvad så hvis jeg i løbet af de første kvartal kun sælger for 5000. Vil regne stykket så ikke være salgsmoms-købsmoms= -1250
jeg er nu ikke en der laver regnskaber men nej - du skal opgive erhvervelsesmomsen under salgsmoms og samme beløb under købsmoms - så hvis du havde købt for 1000 kr så skal der stå 250 kr i EU erhvervelsesmoms og 250 kr i købsmoms og i rubrik A skal der stå 1000 kr - koster ikke noget men er lovpligtig statistik
Sælger du så for 2000 kr så er 400 kr af dem salgsmoms, og så står de under salgsmoms - du kan se det tydeligt i det skema der var i mit link
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
jeg er nu ikke en der laver regnskaber men nej - du skal opgive erhvervelsesmomsen under salgsmoms og samme beløb under købsmoms - så hvis du havde købt for 1000 kr så skal der stå 250 kr i EU erhvervelsesmoms og 250 kr i købsmoms og i rubrik A skal der stå 1000 kr - koster ikke noget men er lovpligtig statistik
Sælger du så for 2000 kr så er 400 kr af dem salgsmoms, og så står de under salgsmoms - du kan se det tydeligt i det skema der var i mit link
vh
EU erhvervelsesmoms ved køb fra Kina Jeg troede ikke Kina var en del af EU.
EU erhvervelsesmoms ved køb fra Kina Jeg troede ikke Kina var en del af EU.
nej dog - sorry - troede det var europa import . Samme princip - nu hare importmoms (fra uden for EU) 25% af værdien og det hører under salgs moms og samme beløb under købs moms - Helt samme princip, begge tal skal med i momsangivelsen men koster ikke noget og giver ikke noget retur
Ingen rubrik angivelse så heller
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER