Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar betalt og fradrag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg arbejder som freelance webdesigner og bliver honorar betalt indtil jeg har modtaget over 50.000 kr hvor jeg så skal momsregistreres.
Lovligt set så har jeg et fradrag på alle mine udgifter i forbindelse med mit honorar arbejde.
Mit spørgsmål er: hvis jeg køber Illustrator for 2000kr til et projekt hvor jeg bliver betalt 10.000kr. Hvor mange af de 2000kr kan jeg så trække fra? Alle 2000kr eller kun en procentdel?
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 17:26

Hej Mika,

Du kan trække alle 2.000 kr. fra :)

Held og lykke med det :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 17. Apr 13
Skrevet kl. 17:30

Super, tak skal du have :-)

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 17:33

Hej. Du skal være opmærksom på at grænsen på 50.000 kr. er på løbende 12 måneder og ikke pr. år

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02

ja alle udgifter som er nødvendige for indtægten og ikke privat kan du trække fra. Dog kan du ikke få samlet underskud.

Husk som Rodein skrev, at det er 50 t per 12 lbd måneder OG at du kan ikke først ha 49.999 på 10 måneder, og så registrere og køre videre, for alt du havde ingen registrering, inden for 12 samlede måneder tæller, og så får du moms på de første 49.999 + en bod af samme størrelse - så registrer i tide.http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html