Så fik jeg brev fra Erhvervsstyrelsen om at jeg åbenbart mangler Næringsbevis, da jeg handler med slik ( selvom jeg er grossist ). Man kan tage en prøvetest på nettet, så det gjorde jeg da lige :) Der er altså rigtig mange spørgsmål som omhandler mange andre ting - specielt iforhold til at have medarbejdere, så når man ikke har det, bliver det lidt vanskeligere. Skulle du også stå overfor at tage et bevis, kan du prøve det her ; http://www.webreg.dk/magnoliaPublic/UNB/Ansoeger_NY/TestproeveIntroduktion/Testproeve.html ps. 23 ud af 25 fik jeg i 2. forsøg :) |
Personligt synes jeg næringsbasen er en joke, og et levn fra fortiden. Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor det ikke bare ligger hos fødevarestyrelsen, og at de ikke validere ved autorisation/registrering.
Selve prøven indeholder -som du nævner- rigtig mange spørgsmål, som ikke udelukkende er relateret til fødevarevirksomheder, jeg forstår derfor ikke hvorfor de er relevante i en test der netop er til fødevarevirksomheder? Og selve prøven (som selvfølgelig skal udføres ved fremmøde) er så nem, man kan snildt bestå den på fem minutter, specielt fordi den er baseret på multiplechoice svar.
Ps. nul fejl :)