Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed, forsikring?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har planer om at starte en virksomhed der udfører IT opgaver af forakellig art.

Hvad med forsikring hvis jeg laver totalt lort i dem? Kort slutter hele deres serverfarm så jeg rister servere for 100.000 eller andre ting der kan komme til at koste mig dyrt?

Jeg tænker først enkeltmands firma hvor der automatisk betales skat af overskud. Her hæfter jeg jo selv, ligesom med I/S.

Dette er jo ikke tilfældet med ApS eller A/S. Men der skulle bare være mere papir arbejde ... Og ja, så prisen med indskud i de to.

Jeg er blank på dette område. Jeg vil jo helst ikke gå helt på røven resten af mit liv fordi jeg har været uheldig på en opgave.

Tænker mere måske dette sker for murer og andre der kan smadre hele bygninger.

Mit firma skal køre ved siden af mit faste arbejde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55

Dit ansvar vil helt afhænge af hver enkelt aftale du laver. Hvis du friskriver dig for ansvar for at kokse hele systemet sammen, så får du nok ikke opgaven, omvendt, kan du nok ikke betale en forsikring der dækker hvis du får ansvar for at ha kokset et større firmas servere ned.

Der betales ikke automatisk skat af overskud, det sker via dit regnskab og din udvidede selvangivelse baseret på det.

Ja der er lidt mere papir med ApS og ja der skal investeres 80000 kr i dig selv for at få det, men ja - du har mindre risiko¨

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 00:02

Var også forkert at skrive automatisk. Jeg mente bare at man ikke kan holde pengene i firmaet som man kan i ApS og A/S.

Så er det nok en aftale jeg skal have med i aftalen med dem jeg laver noget for.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:06

Helt OK - dog i ApS eller A/S betaler man selskabsskat 25% - meget i stil med VSO som du kan ha som personlig virksomhed - dog med mere regnskab end ved personlig virksomhed uden VSO

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)