Det fungerer sådan her: 1. Du køber en flaske Punica læskedrik i Tyskland. 2. Du klikker ind på Punicas hjemmeside og indtaster nummeret fra kapslen. 3. Du får adgang til at printe en rabatkupon ud. På kuponen står der, at kuponen kun kan benyttes hvis du bor i Tyskland, Belgien, Frankrig, Østrig, Tjekkiet, Holland eller Polen og at du skal kunne bevise dette ved billetlugen i Legoland. |
Nicolaj Thomasen:Fashion-Seller:Nicolaj Thomasen:Fashion-Seller:Det hele afhænger vel af, hvordan denne 50% rabat formidles. For sælger firmaet kun i de nævnte lande, så må de godt nægte salg til kunder i andre lande...Hvis jeg er i Tyskland kan butikken vel ikke nægte mig at købe en læskedrik fordi jeg bor i Danmark?
Enig... Men hvis de f.eks sælger dem online, så kan de godt nægte at sælge til danskere, hvis de ik "leverer" til landet...
Det fungerer sådan her:
1. Du køber en flaske Punica læskedrik i Tyskland.
2. Du klikker ind på Punicas hjemmeside og indtaster nummeret fra kapslen.
3. Du får adgang til at printe en rabatkupon ud.
På kuponen står der, at kuponen kun kan benyttes hvis du bor i Tyskland, Belgien, Frankrig, Østrig, Tjekkiet, Holland eller Polen og at du skal kunne bevise dette ved billetlugen i Legoland.
Jeg er ret sikker på, at den metode er lovlig, dog uden at jeg vil ligge hovedet 100% på blokken. For produktet er købt i et land, og salget er afgrænset til disse lande. Derfor kan firmaet retfærdiggøre, at konkurrencer eller lignende ligeledes er afgrænset til disse lande...
Afgrænsningen sker ik efter hudfarve, religion, højde, køn eller andet, men den sker ud fra et land. Men det kunne være spændende at høre en advokat med speciale indenfor området, om det er tilladt, og hvis det er, hvorfor...