Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette selvtægt ?

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en kunde som fik et af mine produkter leveret og monteret i sommer , alt gik fint indtil kunden skulle betale sin regning så var der lidt store problemer :-)

Sendte 3 rykker, lige efter bogen, og så bestiller kunden herefter et vinterservice på produktet, jeg afhenter gladeligt produktet til service :-)

Produktet/varen står fint ved mig nu og jeg vil ikke udlevere dette

er dette lige efter bogen ?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:30

Nu er jeg ikke advokat, men den helt store forskel er jo her, at du er blevet bedt om at hente varerne. Hvorimod at havde du hentet uden tilladelse jaså er det en anden sag.

Meeen lad os få nogle kloge mennesker på banen :)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:33

Jeg vil mene JA!

Ejendomsretten til produktet overgår først ved betaling for det, så det er stadig dit produkt, sålænge det ikke er betalt.

Eneste problem er bare nu - at nu er det brugt og i din varetægt, så det bliver ikke nemmere at få betalingen hjem nu. Kunden kan jo blot lade dig beholde det og gå sin vej.

Hvorfor kræver du ikke pengene via fogedretten? Det koster jo næsten ingenting og du kan selv udfylde alle papirerne.

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Johnny

Uanset, hvor åndssvagt det end lyder, så bryder du faktisk loven. For at gøre det du gør, kræver det for det første et gyldigt ejendomsforbehold. Sådan et kan kun tages, hvis forbrugeren ved udlevering af varen lægger minimum 20 % i afbetaling. Og selv du har taget et gyldigt ejendomsforbehold, så må du aldrig selv inddrage produktet. Det kræver at fogeden møder op på din kundes adresse og inddrager produktet.

Jeg går ud fra at der er tale om B2C i det konkrete tilfælde. 

Du har reelt set stjålet produktet lige nu.

/Simon

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:42

Ha ha.. Den er sgu da for morsom :-)

Om den er efter bogen ved jeg ikke, det ville jeg nok rådføre mig med eks. forbrugerstyrelsen om - men om jeg ville aflevere den tilbage ??

Not - hvis det ikke var efter bogen ville jeg vente til Hr. ikke så klog har henvendt sig til en advokat eller andre instanser for at få den udleveret !

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:46

Jeg vil nu mene kunden skal bevise han ejer den ( =betalt for varen) før han kan afhente..

men forhør dig hos forbrugerstyrelsen, de kan garanteret svare dig mere præcist..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:50

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Du har reelt set stjålet produktet lige nu.

/Simon

Det mener jeg så ikke, da kunden ikke vil betale hverken den første regning og heller ikke på eftersynet

Og det er Et B2C

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:54

Tejohn:
Ejendomsretten til produktet overgår først ved betaling for det, så det er stadig dit produkt, sålænge det ikke er betalt.

Det er forkert.

Ejendomsretten, hvis ikke der er taget skriftlige forbehold, er overgået til køber det øjeblik varen er udleveret,

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:54

May-Britt:
Ha ha.. Den er sgu da for morsom :-)

Hvor fik du det morsom ind ?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:57

Johnny,

Hvorfor bader du ham ikke i rykkergebyrer og kører en fogedforretning på ham? Han har jo ikke gjort indsigelser mod dine rykkere før, så det burde være en klar sag nu.

Mens du kører den sag, så kan du køre en separat sag på serviceomkostningerne, som han heller ikke vil betale.

Jeg ville satame få idioten til at betale ved kasse 1!

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)