Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Quickbooks til dansk selskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 32
Fra  novaram ApS Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer,

Er der nogen der har erfaringer / viden omkring at bruge QuickBooks til et dansk selskab under dansk bogføringslovgning?

Kan man det?

Må man det?

Hvad kan/vil man støde på af problemer?

På forhånd tak!

/Ulrich - Logiqit

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 22:41

Er der nogen grund til at vælge et udenlandsk program til bogføring? Min første tanke er at der findes mange danske som sjovt nok kender de danske regler.

Fra Ishøj
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  novaram ApS Skrevet kl. 22:52

Jeg kan komme med et par grunde, men den vigtigste årsag for os er integrationsmulighederne med mange af de programmer vi bruger til at drive vores virksomhed. De programmer vi benytter er amerikanske, og QuickBooks integrerer med så godt som dem alle sammen.

Jeg ved godt at flere af de danske økonomisystemer også kan integrere med andre systemer, det skal bare opfindes først til de programmer vi bruger, og så kan man se frem til 100K + førend det spiller ligeså effektivt som de integrationer vi ellers få foræret helt gratis fra de softwareproducenter vi i forvejen køber software hos.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 23:58

Giver mening ...

Da jeg selv lige er startet bruger jeg www.waveapps.com fordi det er gratis. Eneste der er træls er at man ikke automatisk kan angive moms for alt.

Men vi skal nok have en anden på banen for at vide om det er praktisk til danske forhold mht vores lovgivning.

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 01:51

Hej Ulrich

Det er muligt at ændre i den foretagne bogføring i Quickbooks.

Det er der mange revisorer der ikke kan lide.

Mvh

Peter Wismer

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 11:19

uj@logiqit.com:

Jeg kan komme med et par grunde, men den vigtigste årsag for os er integrationsmulighederne med mange af de programmer vi bruger til at drive vores virksomhed. De programmer vi benytter er amerikanske, og QuickBooks integrerer med så godt som dem alle sammen.

Jeg ved godt at flere af de danske økonomisystemer også kan integrere med andre systemer, det skal bare opfindes først til de programmer vi bruger, og så kan man se frem til 100K + førend det spiller ligeså effektivt som de integrationer vi ellers få foræret helt gratis fra de softwareproducenter vi i forvejen køber software hos.

Jeg sidder med nøjagtig samme betragtninger. Problemet som jeg har set/hørt er nok mest at få folk der kan det. regnskabssystemet bruges af mange i EU og derfor må det kunne ting som listeangivelser mv, men supporten er sikkert ret håbløs.

Der var en tråd for et år eller mere siden hvor en virksomhed brugte QuickBooks i USA og et andet system i Danmark.

Jeg ville købe QuickBooks med det samme hvis der var en basis for det i Danmark. Jeg kan se meget større besparelser end 100K ved den integration og de fordele vi kan få ved ikke at bruge danske programmer. 

Fra Ishøj
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  novaram ApS Skrevet kl. 13:45

Hej BroncofanDK,

Jeg fandt faktisk ud af at Quickbooks har en udgave tilpasset det danske marked, http://www.qbo.dk/index.jsp

Problemet er så bare at det kun er QuickBooks Online og i en version som ikke understøtter integrationer via API, i hvert fald er det ikke en version der er understøttet at det for os mest ønskede software at integrere med.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 11:21

uj@logiqit.com:

Hej BroncofanDK,

Jeg fandt faktisk ud af at Quickbooks har en udgave tilpasset det danske marked, http://www.qbo.dk/index.jsp

Problemet er så bare at det kun er QuickBooks Online og i en version som ikke understøtter integrationer via API, i hvert fald er det ikke en version der er understøttet at det for os mest ønskede software at integrere med.

Tak - desværre der der ikke integration fra mit CRM system mv til online versionen, men jeg har stadig en lumsk tro på at det er let at blive tabt i support, eller komme i en situation hvor der kun er en der kan supportere dig

MVH jens 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)