Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for hjælp! Kontaktformular, kommentarfelt, sidebar og overskrifter!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Jeg har tilbudt min hjælp til en støtteforening med at lave deres hjemmeside - uden beregning. Jeg har valgt at lave en hjemmeside i Wordpress, men jeg har et par problemer, som jeg håber, at Amino kan give mig svarene på. Jeg arbejder med temaet, Twenty Twelve.

(1) Jeg har brugt plugin'et "Contact Form 7" til at lave to kontaktformularer. Det fungerer udmærket, men jeg vil gerne have, at højden på de forskellige "felter" bliver mindre. Derudover vil jeg gerne have to "felter" stående på én linje (f.eks. postnr. og by). Hvordan kan jeg gøre det?

(2) På næsten alle sider fremkommer der et kommentarfelt i bunden af siden. Det skal ikke være muligt for de besøgende at kommentere på siderne, så jeg vil gerne have fjernet alt, hvad der har med kommentarfelter at gøre. Er det muligt?

(3) Jeg har valgt at benytte mig af en sidebar, hvor jeg bruger en Social Media Widget, så kan jeg tilkoble Facebook. Jeg vil gerne høre, om jeg kan gøre denne sidebar smallere samt rykke den højere op - og i så fald - hvordan?

(4) På alle siderne laver temaet automatisk en overskrift, der svarer til navnet på fanen i menuen. Jeg vil gerne slå disse automatiske overskrifter, hvis det er muligt.

(5) På forsiden har jeg en normal tekstside, men jeg vil gerne have lavet tre kolonner (se f.eks. temaet, Responsive) under tekstområdet. F.eks. så jeg kan redigere dem via. tre forskellige widgets. Kan jeg gøre det?

Jeg håber, at der nogen af jer, der kan hjælpe mig med ét eller flere af ovenstående punkter. Du er velkommen til at skrive her i tråden, eller kontakte mig over en privat besked.

Med venlig hilsen

Patrick

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 20:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Patrick,

Hvis du smider mig en PB med info, så skal jeg nok kigge på noget af det uden beregning :-) 

De bedste hilsner

Frederik 

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 21:06

Hej Frederik.

Tak for dit indlæg - og din hjælpsomhed. Den sætter jeg stor pris på! :-)

Hvilke informationer skal du bruge, og hvordan skal jeg kontakte dig?

Med venlig hilsen
Patrick

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 21:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sende mig en PB (privatbesked) her på Amino med WP-admin, så kigger jeg på noget af det :-)

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Saris Group Skrevet kl. 21:50

Patrick:

Kære Amino'er,

Jeg har tilbudt min hjælp til en støtteforening med at lave deres hjemmeside - uden beregning. Jeg har valgt at lave en hjemmeside i Wordpress, men jeg har et par problemer, som jeg håber, at Amino kan give mig svarene på. Jeg arbejder med temaet, Twenty Twelve.

(1) Jeg har brugt plugin'et "Contact Form 7" til at lave to kontaktformularer. Det fungerer udmærket, men jeg vil gerne have, at højden på de forskellige "felter" bliver mindre. Derudover vil jeg gerne have to "felter" stående på én linje (f.eks. postnr. og by). Hvordan kan jeg gøre det?

(2) På næsten alle sider fremkommer der et kommentarfelt i bunden af siden. Det skal ikke være muligt for de besøgende at kommentere på siderne, så jeg vil gerne have fjernet alt, hvad der har med kommentarfelter at gøre. Er det muligt?

(3) Jeg har valgt at benytte mig af en sidebar, hvor jeg bruger en Social Media Widget, så kan jeg tilkoble Facebook. Jeg vil gerne høre, om jeg kan gøre denne sidebar smallere samt rykke den højere op - og i så fald - hvordan?

(4) På alle siderne laver temaet automatisk en overskrift, der svarer til navnet på fanen i menuen. Jeg vil gerne slå disse automatiske overskrifter, hvis det er muligt.

(5) På forsiden har jeg en normal tekstside, men jeg vil gerne have lavet tre kolonner (se f.eks. temaet, Responsive) under tekstområdet. F.eks. så jeg kan redigere dem via. tre forskellige widgets. Kan jeg gøre det?

Jeg håber, at der nogen af jer, der kan hjælpe mig med ét eller flere af ovenstående punkter. Du er velkommen til at skrive her i tråden, eller kontakte mig over en privat besked.

Med venlig hilsen

Patrick

Hej Patrick

Har du prøvet at kigge dig lidt rundt efter et tema som måske passer bedre til det du gerne vil have den til.

Flere at de ting du snakker om, kan du rette i selve kontrolpanelet og ellers kan du jo finde de forskellige plug-ind som du vil bruge.

en husk det er ikke alle WP temaer som er lige nemme at rette i, du kan eventelt lave en søgning med specielle krav.

held og lykke, du er velkommen til at sende en PM hvis jeg skal kigge lidt på det. 

Jimmie Steinbeck

Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 23:08

Jimmie Steinbeck:
Har du prøvet at kigge dig lidt rundt efter et tema som måske passer bedre til det du gerne vil have den til.

Ja, det synes jeg, at jeg har prøvet. Og Twenty Twelve opfylder egentlig mine ønsker ganske fint. Der er dog lige de 'småting', som denne tråd omhandler samt et par 'småting' med ændring af farver, der driller mig.

Jeg har kun en lille erfaring med Wordpress, og det har ikke været muligt at klare tingene selv, selvom jeg har forsøgt i css-filen eller andre steder i kontrolpanelet. Hvis du kan lede mig hen det rigtige sted, må du glædeligt sende mig en privat besked :-)

Tak for dit svar - og god aften til dig :-)

Hilsen Patrick

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 23:10

Patrick:

Nu er (2) klaret, takket være hjælp af @Frederik Storm. Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)