Hej Aminoer, Jeg er bosiddende i Shanghai hvor jeg driver egen handelsvirksomhed. Vi har fået vores eget lager, som vi anvender til egen LED webshop, som sælger over hele verden. Vi har dog mere plads og den forsøger vi nu at udleje til andre virksomheder, som sælger lokalt via forskellige e-handels platformer. Vi startede i marts og har indtil videre tre små virksomheder som kunder, men har plads til flere. Min tanke er nu, om der er interesse fra danske firmaer for at sælge i Kina. Vores service vil være, at vi kan modtage produkterne fra principalen i Danmark, holde dem på vores lager og sende pakkerne ud til kunderne når salget er gennemført. Kina har længe været et sourcing marked, men der er stor vækst i forbruget og E-handel er meget udviklet. Der er derfor et stort potentiale, som burde kunne udnyttes af danske virksomheder. Tror I det er noget, der kunne være interesse for. Lars |
Ingen tvivl om, at Kina's import i fremtiden vil overstige deres eksport.
Jeg tror dog, at I er for tidligt ude. De virksomheder jeg kender til, der har gode salg i Kina er nogle, som enten allerede er etablerede derude. Eller også sælger de dyre varer, hvor kineserne accepterer en længere leveringstid - eksempelvis har jeg assisteret et dansk smykkefirma med eksport af smykker og en designmøbelproducent med samme.