Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Websalg i Kina - Hvordan klares logistikken

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 13
Fra  Monda International Ltd. Skrevet kl. 05:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg er bosiddende i Shanghai hvor jeg driver egen handelsvirksomhed. Vi har fået vores eget lager, som vi anvender til egen LED webshop, som sælger over hele verden. Vi har dog mere plads og den forsøger vi nu at udleje til andre virksomheder, som sælger lokalt via forskellige e-handels platformer. Vi startede i marts og har indtil videre tre små virksomheder som kunder, men har plads til flere.

Min tanke er nu, om der er interesse fra danske firmaer for at sælge i Kina. Vores service vil være, at vi kan modtage produkterne fra principalen i Danmark, holde dem på vores lager og sende pakkerne ud til kunderne når salget er gennemført. 

Kina har længe været et sourcing marked, men der er stor vækst i forbruget og E-handel er meget udviklet. Der er derfor et stort potentiale, som burde kunne udnyttes af danske virksomheder.

Tror I det er noget, der kunne være interesse for. 

Lars

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:38

Ingen tvivl om, at Kina's import i fremtiden vil overstige deres eksport.

Jeg tror dog, at I er for tidligt ude. De virksomheder jeg kender til, der har gode salg i Kina er nogle, som enten allerede er etablerede derude. Eller også sælger de dyre varer, hvor kineserne accepterer en længere leveringstid - eksempelvis har jeg assisteret et dansk smykkefirma med eksport af smykker og en designmøbelproducent med samme.

Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 13
Fra  Monda International Ltd. Skrevet kl. 06:15

Hej Jacob, 

tak for respons. 

Jeg var faktisk til en præsentation med Universe Fonden, som har lavet et 2-årigt forløb for at få danske SMV til bedre at positionere sig ift mellem-segmentet i Kina. Der er historik for at gå efter top-segmentet, men væksten er faktisk større i mellem-segmentet. De er nu halvvejs og har lært en masse og virksomhederne har arbejdet hen imod at fange mellemsegmentet også. Det var ret spændende og helt sikkert en vækst-driver for de deltagende virksomheder. 

Vores lager er allerede 'operational' og vi bruger det til egne produkter og til lokal forretning, dvs lokale webshops, som sælger lokalt. Vi ser dog også en interesse fra udlændinge, som har startet butik i Shanghai, men nu flytter tilbage til deres hjemland. De anvender vores løsning for at kunne blive ved med at servicere markedet. 

Igår efter mit indlæg og helt urelateret fik vi faktisk første tilkendegivelse fra en europæisk kunde, som ønsker at komme ind på det kinesiske marked. Vi synes det er meget spændende og håbede på, at der ville være nogle danske virksomheder også med samme ønske. 

Vi er ikke selv aktive med at hjælpe virksomheder markedsføre sig i Kina, men vi kender da nogle som har dette som fokusområde. Jeg tror det kommer til at blive et spændende område, men du har måske ret i at det er stadig tidlige tider. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:23

Interessant,

Men som du nævner vil problemet netop være markedsføringen - Givetvis vil der være virksomheder, der gerne vil fokusere på salget og have en "let" løsning ift. lager og logistik. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)