Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke nå at lave løn (hvad gør man)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation, at jeg ikke kan nå at få lavet løn til mine ansatte her til d. 30 april.

Grunden til dette, er at min bank har været lidt sløset med OverførselsAftalen til Nets, så jeg kan overføre løn via Danløn, som jeg har valgt til at lave min løn i.

Jeg kan jo godt taste tallene ind i Danløn, og så se hvad den siger at de ansatte skal have i brutto og nettoløn, så kan man bruge disse udregninger, og så udbetale lønnen via en bankoverførsel, og så senere, når OS302 aftalen kommer i hus, bogføre lønnen, og sende lønsedlerne?

En anden ting er, at den ene af de ansatte jo får SU, hvor han bruger en del af sit fragdrag (præcist hvor meget ved jeg ikke) så vil det ramme ham hårdt, hvis jeg eks. fjerner alt fradrag fra lønnen, så han betaler fuld skat af hele beløbet uden at få personfradrag for det? Og vil han i så fald ikke bare få evt. for meget betalt skat, pga manglende fradrag, tilbage fra skat næste år?

Og hvordan får jeg i tilfælde af, at jeg overfører løn første gang via bankoverførsel, betalt skat, AM bidrag mv?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:48
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 12:33

Hej Silversand

Kan du ikke lave gammel løn i danløn? Jeg ved at hvis man er forsent ude med lønnen når man har dataløn, så kan man udbetale manuelt et beløb til medarbejderne og derefter lave en gammel løn, hvor man indberetter det, som man normalt gøre, også skal man huske at indberette a conto beløbet, så bliver det afregnet automatisk, så hellere udbetale en smule for lidt a conto, og resten kommer efter et par dage.

Jeg ved selvfølgelig ikke om man også kan gøre sådan med Danløn, da jeg kun har erfaring med Dataløn

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 12:51

Jeg skal heller ikke kunne sige om man kan gøre det i Danløn, da det er min første lønkøring, så har ingen erfaring med det overhovedet.

men har heldigvis ansatte der er til at snakke med, så tror ikke de gør oprør hvis de ikke får 100% den løn de skal have nu her, og heldigvis drejer det sig kun om 30-40 timer pr mand den sidste måned, så det er ikke store beløb.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23

Hvorfor kan du ikke nå at få danløn på plads - og i værste fald, når de ansatte er til at tale med, køre lønnen den 5/5 i stedet. Det andet bliver let noget rod, men jeg vil da mene du stadigt kan nå danløn til 30/4?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Truust
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Truust Camping & Kanoudlejning Skrevet kl. 23:34

Det du kan gøre og som er det nemmeste ( vil jeg mene) er at lave lønnen som normalt, men der hvor du taster udbetalingsdato skriver du fx 5/5. Så har du ingen løn udbetaling i april, og så er det bare at gå ind og afkrydse at du vil lave en nulindberetning for april. Så går alt am mv. Op

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 13:04

Grunden til at det ikke kan nåes, er at jeg skal have den OS302 aftale på plads med Nets og banken, og det tager 1-2 uger at få den igennem, når de først har modtaget den med posten, da det koster 150kr at faxe den til dem.

Men hvis man må "skubbe" lønnen en uges tid, bliver det nok den løsning jeg bruger.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 13:09

Det er totalt respektløst over for dine ansatte at du ikke har styr på tingene og oven i hatten vælger at spare 150 og dermed forsinke processen yderligere

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 13:13

Hvordan er det respektløst at BANKEN ikke har fået sendt det ind til tiden, da de lige syntes de ville omrokere min konto først.

At betale og faxe det, tager jo 2 dage af processen, så i stedet for 5-10 arbejdsdage, tager det 3-7 arbejdsdage, hvilket det heller ikke kunne nåes alligevel (samt at der ingen steder inden for 30 km radius fra min adresse er man kan sende en fax fra, udover banken, som sagde at de kun måtte bruge den til intern mellem afdelinger)

Jeg kunne jo så have valgt at lade være med at ansætte folk, men så kan jeg så sige, at virksomheden havde været lukket nu, da folk ikke kommer igen hvis de skal vente mere end 20-30 minutter på maden.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:42

Du kan overføre nettolønnen selv.

Under virksomhed->Bank og nets - fravælg da nettoløn.

Så kan du nå at bogføre din løn i danløn og få den rigtigt ind i skats system til og med d. 6. maj.

Og så overfører du simpelthen nettolønnen selv denne gang.

Muligvis skal du gøre det samme med SKATTEN - da skal du ind på skats hjemmeside og generere et betalings-id når indberetningen har fundet sted via dit lønsystem.

Og selvfølgelig er det ikke respektløst ikke at have 100% styr på sin nye rolle som arbejdsgiver fra day one.

Du kan godt spare dig undskyldningerne med banken, for du har ikke gjort noget galt.

Hvis folk ikke kan vente 20 minutter på maden, hvor længe kan de så vente??? :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)