Jeg står i den situation, at jeg ikke kan nå at få lavet løn til mine ansatte her til d. 30 april. Grunden til dette, er at min bank har været lidt sløset med OverførselsAftalen til Nets, så jeg kan overføre løn via Danløn, som jeg har valgt til at lave min løn i. Jeg kan jo godt taste tallene ind i Danløn, og så se hvad den siger at de ansatte skal have i brutto og nettoløn, så kan man bruge disse udregninger, og så udbetale lønnen via en bankoverførsel, og så senere, når OS302 aftalen kommer i hus, bogføre lønnen, og sende lønsedlerne? En anden ting er, at den ene af de ansatte jo får SU, hvor han bruger en del af sit fragdrag (præcist hvor meget ved jeg ikke) så vil det ramme ham hårdt, hvis jeg eks. fjerner alt fradrag fra lønnen, så han betaler fuld skat af hele beløbet uden at få personfradrag for det? Og vil han i så fald ikke bare få evt. for meget betalt skat, pga manglende fradrag, tilbage fra skat næste år? Og hvordan får jeg i tilfælde af, at jeg overfører løn første gang via bankoverførsel, betalt skat, AM bidrag mv? |
Hvis du skal lave løn til din medarbejder, men ikke er helt sikker på hvordan. Så læs med i denne wiki og lær om udbetaling af løn til din medarbejder.