Jeg skal give en timepris til en webshop ejer, hvor jeg tidligere var medejer.
Opgaver: ALT der nu kan ligge af ting omkring webshops - dog ikke Adwords.. Han kan hyre mig for en time her og der, hele dage eller til nye projekter alt efter hvad han vil.
Erfaring: Jeg er 25 år, har haft webshop i ca 3 år og har startet bla. den op som jeg nu ikke længere ejer. Samtidig har jeg også selv en webshop, som går rigtigt godt. Jeg ved at jeg er en super kompetent og loyal medarbejder og gør ikke noget halvt.
Hvad skal jeg tage i timen for at hjælpe ham?
Jeg skal tage dette i timen:
Smid din stemme :-)
150 kr - 199 kr (9,1%)
200 kr - 249 kr (9,1%)
250 kr - 299 kr. (13,6%)
Over 300 kr (68,2%)
Totalt antal stemmer: 22
Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk
Din timeløn bør afspejle den værdi, som du kan tilføre virksomheden :-) Om du tager 200 eller 2000 i timen er relativt underordnet. Hvis der er grundlag for din løn, så skal der nok være kunder.
Så det rette spørgsmål må være; Hvor meget er din tid værd?
Jacob:
Godt svar, men faktisk svært at svare på. Jeg kan jo se hvilken værdi den shop jeg her taler om har givet, så det er da i hvert fald en stemme i den høje ende.
Faktisk er mit dilemma også at jeg jo ikke vil sælge min viden for billigt, da jeg VED den skaber værdi for modtageren. :-)
SomJacob rigtig nok antyder, drejer det sig i bund og grund om hvad du mener du er værd for firmaet - naturligvis realistiskog grundig overvejelse. Prøv evt at søg efter nogle konkurrenter, der mere eller mindre kan det samme som dig, se hvad de tager i timen. Det er svært for os andre bare at sige en timepris, eller et prisleje. Evt. kunne du overveje at søge efter noget statistik ved fagforegninger eller lign.
Faktisk er mit dilemma også at jeg jo ikke vil sælge min viden for billigt, da jeg VED den skaber værdi for modtageren. :-)
Hvis du sælger din tid, skaber du altid værdi på enten den korte eller lange bane.
Lad være med at tænke historik ind i det her - du ejer ikke længere webshoppen, men er blevet bedt om at komme og gøre et stykke arbejde, fordi at du har noget viden på området :-)
Hvis du nu ejede shoppen, hvad vil du så selv finde en fornuftigpris at betale for en som dig, til at gøre det du nu skal gøre?
Søren: Ikke helt enig i det du skriver, men forstår din pointe :-)
Søger vel heller ikke svaret "lige det her skal du tage i timen" men mere en ekstra holdning til det :-)
Historik skal jo medregnes, det er vel reelt det man kalder erfaring - en ret vigtig ting når man snakker pris.
Tak for imput indtil nu, kom bare med flere :-)