Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup af dropbox

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi har efterhånden så meget vigtig information på vores dropbox, at vi skal begynde at lave backups jævnligt. Har dropbox en funktion, så man kan få den til at tage backups på mit skrivebord?

Mange tak for hjælpen.

Jesper

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 11:33

Hej Jesper 

Har du ikke allerede en backup ?

Den laver jo en backup af dine data til deres server.

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 11:39

Hvis den gør det, ja så har vi en backup, men jeg vil gerne have en backup udenom deres system.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:48

Jesper Jensen:
men jeg vil gerne have en backup udenom deres system.

Altså, for mig ville det da virke sikkert, at jeg har filerne på min pc, på dropbox - og evt. på en usb-pind.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:52

Du kan bare kopiere mappen til en anden lokation - Evt. en usb-stick eller flytbar harddisk

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

Jeg lever da fint med, at den ligger på min computers harddisk OG i skyen på dropbox - det er for mig rigeligt backup. En anden sag er så, at jeg har to maskiner som i sagens natur kører samme dropbox, så ligeså snart jeg har tændt maskine 2, så updater den fra samme dropbox. Jeg synes det lyder lidt som overkill at lave backup ud over det?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sulsted
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:36

Der findes et hav af programmer og services der kan gøre dette for dig, Microsoft selv har lanceret et gratis synkroniserings værktøj kaldet sync, med dette kan du lave en kopi af din dropbox mappe lokal eller på en netværksharddisk med et tidsinterval eller når du evt. tænder pc'en

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42

men det må vel være rigtigt, at hvis det skal give mening, så skal man ikke lave kopi lokalt, for der ligger den jo i forvejen, og mister man sin computer mister man den jo i alle fald, og så har man den jo i dropbox og kan hente den der

Tror man, at både ens computer HD OG dropbox forsvinder samme dag, så skal man vel som minimum ha backup på et tredie externemedie - men er det ikke lidt overkill at tro at ens computer går ned OG samme dag forsvinder dropbox fra skyen - og er vi ikke mange som har flere bærbare eller stationær som kører til samme dropbox og derfor automatisk har den liggende både i skyen på dropbox og på flere harddsisks?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sulsted
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:07

Jeg har personligt selv en server med to diske i RAID derhjemme, som backuper mine billeder fra min pc, og hver 3 måned laver jeg en kopi på en ekstern disk og ligger den i en reol, så er det eneste jeg ikke er sikret mod brand, EMP og atomkrig :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)