Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis forsendelse og dyre produkter VS billigere produkter og forsendelse?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 148
Fra  Greatskin.dk Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Gratis forsendelse og dyre  produkter VS billigere produkter og forsendelse?

Som overskriften lyder!

Hvad vil virke bedst i ens webshop?

Reklamerer gratis fragt (normal 20 kr) og dermed lidt dyre varer
eller med fragt og lidt billigere varer?

Hvad gør i, i jeres webshop og hvordan fungerer det?

Venlig Hilsen
M-Trade 

www.greatskin.dk Din Online Skønhedsshop 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:27

Hej Mathias,

Du ville blive chokeret over, så nemme danskerne er at narre.

Hvis du har nogle unikke produkter, som sagtens kan sammenlignes med andre tilsvarende, men ikke er samme brand - så skal du blot fordoble prisen og yde 40% rabat på alt i shoppen, samt give fri fragt på alt over 500,- så vil du opdage at dit salg øges dramatisk.

Danskere går mere op i besparelser end i værdi, så de er ærligt talt alt for nemme at narre, men hvis det er til dit bedste, så gør dog det.

Det er straks meget sværere, hvis du sælger de samme produkter som de fleste andre, for så nytter det ikke, at du har en højere pris på selve varen. Lad os sige, at du og 30 konkurrenter har fladskærmstv XYX i sortiment. Så SKAL du være billigst på prisen, men også samtidig konkurrencedygtig på services og fragten.

Med andre ord - vi kan ikke besvare dit spørgsmål for dig. Det må du selv, da vi ikke aner hvad du sælger

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 19:36

Tejohn:
så skal du blot fordoble prisen og yde 40% rabat på alt i shoppen

går det ikke ind under markedsføringsreglerne omkring førpriser?

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Ofte-stillede-spoergsmaal-om-markedsfoering/faq-prismarkedsfoering

lægger især mærke til: "Hvis man ønsker at henvise til en højere normalpris, må tilbudsprisen eller den nedsatte pris - også som regel - højst gælde i 2 uger, dagligvarer dog højst 1 uge. Ellers bliver tilbudsprisen anset som normalpris"

om man kalder det rabat eller tilbud, er vel i sagens natur ligemeget, så længe at normalprisen i givne eksempel vil være 40% højere. hvis man skal gøre noget kunne man oprette et lille fysisk salgs-sted og kalde priserne på sin webshop for internet-pris.

jeg er nu heller ikke jurist, så om det har noget på sig, må en ekspert byde ind med :)

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:45

Hej Michael,

Du må ikke sige, at kunden sparer så og så meget, men du må gerne give 40% rabat på alt ved kassen.

Kan du se forskellen?

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 19:57

jeg kan sagtens se forskellen, men om der er en juridisk forskel ved jeg ikke.

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 148
Fra  Greatskin.dk Skrevet kl. 12:44

Så hvad tror i ville virke bedst? hvis man satte sin vare til 79 og 20 kroner i fragt eller 99,- og gratis fragt? 

Venlig Hilsen
M-Trade 

www.greatskin.dk Din Online Skønhedsshop 

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 12:51

Jeg har ikke en webshop og er ikke ekspert på forbrugerpsykologi, men jeg ville personligt hellere betale 99,- og gratis fragt end 79,- + 20,- i fragt :)

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 12:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For mit vedkommende ville det helt holdent afhænge af hvilken vare der er tale om.

Har du overvejet om folk oftest handler flere varer i samme ordre eller de blot køber én vare af gangen? Evt. hvad gennemsnitsordren ligger på?

Skal jeg have flere varer, er fragtomkostningerne ikke noget der "irriterer" mig som kunde. Skal jeg derimod kun have én vare til de nævnte 79 kr og så skal til at betale for fragten oveni, ser jeg mig gerne om efter et andet sted at handle, hvor jeg kan få flere produkter, jeg står og mangler, og dermed få det hele under samme forsendelse.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 12:58

Helt enig med Casper.

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)