Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Latterlige faktureringsgebyrer...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 57
Fra  bubblemedia Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det bare mig, eller er der et eller andet helt galt med virksomheder, der smider et faktureringsgebyr på fx 35 eller 50 kr. oveni deres regning?

Har sågar oplevet det på fakturering, hvor der betales forud for en ydelse, men generelt set synes jeg bare det er forkert... Kan kun forstå det, hvis man insisterer på at modtage den pr. brev, men når al andet dialog er foregået pr. mail, hvorfor så ikke også automatisk sende faktura den vej!

Mener man er forpligtet til, at holde sine egne omkostninger nede på ting som ikke skaber værdi for kunden - derudover er det jo bare i sig selv dumt at bruge krudt på og samtidig er det ikke særligt GRØNT at sende breve ud...

Måske er det fra det offentliges side, noget man gør for at holde Post Danmark i live ;)

Nå, lige et surt opstod, men er det bare mig?

God dag Cool

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 15:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel

Nej - det er bestemt ikke bare dig. 

Jeg har det helt på samme måde, og hvis jeg overhovedet har et alternativ skifter jeg en sådan leverandør ud.

Desværre er det tidens trend at man oplyser een pris, og så tilføjer en lang række småting som de fleste kunder så accepterer. Desværre.

For det kan da ikke være meningen af man skal betale ekstra oven i prisen - blot for at betale sin regning, og da slet ikke når leverandøren ikke har et billigere alternativ.

Venter bare på at nogen organiserer en protest bevægelse ;o)

Fortsat god dag - trods alt ;o)

Mvh

Niels

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Oct 10
Fra  bubblemedia Skrevet kl. 12:04

Hej Niels...

Mange tak, er glad for at nogle deler min overbevisning... :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:44

Jeg tror du mangler forståelse for, hvilke udgifter der er forbundet med at udskrive en faktura :-)

Hvorvidt omkostningerne bør være inkluderet i tilbuddet, det må være op til den enkelte. - Nogle kunder foretrækker, at betale 120 kroner for en vare med fri fragt. Andre betaler gerne 100 kroner for varen og 20 kroner for fragt.

Uanset hvad skal en lønsom virksomhed dække sine omkostninger :-) 

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 12:56

Hej Jacob

Jeg tror nu nok at jeg ved hvilke udgifter der er forbundet med at udskrive en faktura ;o)

Jeg driver selv en sund og lønsom virksomhed - og sender masser af fakturaer ud hver måned.

Men jeg synes det er grænsende til uhæderlighed hvis man forsøger at give udtryk for en lavere pris, men så blot tillægger gebyrer som man ikke kan slippe for at betale.

I 'gamle dage' var det typisk at man kunne undslippe gebyret ved f.eks at tilmelde sig PBS eller lignende. Det synes jeg er/var helt ok.

Men hvis du sælger en vare hvor man ikke kan slippe for gebyret, så mener jeg det er bondefangeri. Og det er typisk noget den type virksomheder ikke skriver før på allersidste side.

En lønsom virksomhed skal naturligvis have dækket sine omkostninger - og det er der heldigvis mange der godt kan finde ud af på en ordentlig og redelig måde.

Mvh

Niels

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Oct 10
Fra  bubblemedia Skrevet kl. 16:08

Hej Jacob

Er enig I at det er op til den enkelte virksomhed, men bør de så ikke oplyse mig om det inden jeg køber?

- samtidig bør de lave den billigste måde, at håndtere det på...

Hvis jeg skal sætte det lidt stort op, så sender jeg jo heller ikke en taxa ud med min faktura, hvor de så modtager taxaregningen som tillæg ;)

Tror faktisk at fakturagebyret kommer af griskhed, for er da en god forretning at opkræve 50 kr., hvis man sender 1.000 afsted årligt!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:24

Jeg mener, at det er en anden debat, hvorvidt man har uigennemsigtige priser eller ej. Det er i den debat underordnet, om man bliver faktureret for "mad til konen" eller "ridetimer til pigen" - når man afgiver tilbud, bør det som udgangspunkt være på et grundlag, som modtageren kan gennemskue :-)

Men et faktureringsgebyr kan jeg sagtens forholde mig til. 

Indenfor fragt findes der også mange ... 'interessante' gebyrer - alt fra betaling af sælgers ansvarsforsikring til forskellige håndteringsgebyrer.  

@Daniel
 > Griskhed? Tjaeh.. Jeg vil næsten påstå, at det er god forretning :-)  Lidt på samme fod, som at jeg kan sælge min tid for 200 kroner eller 1000 kroner. Det er udbud og efterspørgsel - synes det står en frit for, at have en dialog omkring priser og betalingsbetingelser med ens leverandører

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Oct 10
Fra  bubblemedia Skrevet kl. 20:27

Hvis du er dygtig kan du sagtens sælge dine konsulent timer til 1000 kr., er slet ikke debatten! - uanset om jeg er dygtig eller ej, er det så i orden at jeg sender en taxa ud med regningen og tillægger dette din regning?

- alt hvad du gør overfor dine kunder skal så vidt muligt være værdiskabende, hvilket jeg har svært ved at se en postudsendt faktura er, som man ovenikøbet for lov at betale for...

Tror sku ikke vi bliver enige her ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15085
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:45

Daniel Bach:

Er det bare mig, eller er der et eller andet helt galt med virksomheder, der smider et faktureringsgebyr på fx 35 eller 50 kr. oveni deres regning?

Har sågar oplevet det på fakturering, hvor der betales forud for en ydelse, men generelt set synes jeg bare det er forkert... Kan kun forstå det, hvis man insisterer på at modtage den pr. brev, men når al andet dialog er foregået pr. mail, hvorfor så ikke også automatisk sende faktura den vej!

What? Den er godt nok ny for mig, men hvorfor undre det mig ik, at nogle ser dette som en gylden vej til ekstra profit...

Jeg kunne forstå, at der påløb et gebyr, hvis man skulle fakturerer det offentlige, hvor der er en masse ekstra arbejde forbundet med det, men på normale fakturaer burde der intet gebyr være... Bare tanken om, at man kræver et gebyr, for at få lov at sælge noget til en anden virksomhed er syg!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:07

Min udlejer mener nu at jeg skal betale 647 kr. i gebyr for at betale min husleje online. Okay.... Ingen højere?

Mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)