Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge en idé

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg tænker på om der er nogen der kender noget til at sælge en idé? er det overhovedet muligt.

I dette tilfælde har jeg fået en idé til noget som jeg mener kunne blive en succes.....men men men det er inden for restauratør branchen som jeg ikke kender særligt meget til og egentlig ikke selv har lyst til at arbejde med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47
Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 16:37

Hej

Umiddelbart nej. Ideer kan du ikke patentere eller bevise, hvis der er nogen der stjæler. 

Du kan sælge dig selv sammen med ideen, hvilket man i princippet gør når man finder investorer

Men at sige, her er min ide køb den af mig, så får du lov til at udleve den, det kan man ikke. 

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:41

Lasse Bloch Petersen:

Umiddelbart nej. Ideer kan du ikke patentere eller bevise, hvis der er nogen der stjæler. 

Hvad blev der er NDA'en?

Lasse Bloch Petersen:

Du kan sælge dig selv sammen med ideen, hvilket man i princippet gør når man finder investorer. 

Tror ikke han leder efter investorer.

Lasse Bloch Petersen:
Men at sige, her er min ide køb den af mig, så får du lov til at udleve den, det kan man ikke.

Hvorfor kan man ikke det? Hvem har bestemt det?

Selvfølgelig kan man sælge en idé, det kan dog være rigtig rigtig svært hvis man ikke har noget reelt produkt at vise frem, hvis man vil undgå at de stjæler ideen kan man lave en NDA (Det er dog langt fra alle der vil udfylde den, da det også kan begrænse dem på andre områder)

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 17:02

En NDA, ja. 

Kan det juridisk bevise, at personen ikke har fået ideen selv? Den kan jo sikkert modificeres eller forbedres. 

Så skal den NDA da hvertfald være sindsyg specifik, hvilket en ide sjælendt er. Man kan hente en standart. Ja det kan man, men de er ofte ikke særlig lovspecifikke. Så skal man til en advokat. Det er heller ikke billigt. 

Og har man råd til en eventuel retsag?

Nu er jeg ikke jurist, men jeg mener at det er svært at sikre sig 100 % med sådan en. Det er hvertfald hvad jeg har kunne læse mig til. 

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 18:08

En ide er 5 %.. de sidste 95 % er udførelsen :)

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 08:53

Tak for input, det er nok ikke det nemmeste i verden at sælge en idé. Tror den kommer på hylden med nogle andre idéer til jeg måske finder på at kaste mig ud i det.

Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 67
Fra  3daysale.dk Skrevet kl. 09:30

Men hey! Du har ideer, og det lyder til, at du får dem jævntligt - så thumbs up for det. Du rammer sikkert en ide på et tidspunkt, som du kan kaste dig ud i :)

3daysale - 3 dage til at købe dine yndlingsmærker til halv pris!

3daysale.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)