Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og videresalg af produkter?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et spørgsmål som jeg har undret mig lidt over...

Hvis man finder et produkt i udlandet, som man gerne vil importere, hvorledes forholder det sig egentlig så med ejerrettighederne fra producentens side?

Er det lovligt påkrævet, at man kontakter producenten ved en evt. import af en varer, med henblik på videresalg med fortjeneste?
Der findes selvfølgelig argenturer på mange forskellige produkter, fra producentens side, men hvis et argentur ikke er muligt at få, er det så lovligt at importere en varer og distribuere videre uden en endegyldig accept fra producenten?

Håber på svar

på forhånd mange tak

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 20:58

DJB:

Jeg har lige et spørgsmål som jeg har undret mig lidt over...

Hvis man finder et produkt i udlandet, som man gerne vil importere, hvorledes forholder det sig egentlig så med ejerrettighederne fra producentens side?

Er det lovligt påkrævet, at man kontakter producenten ved en evt. import af en varer, med henblik på videresalg med fortjeneste?
Der findes selvfølgelig argenturer på mange forskellige produkter, fra producentens side, men hvis et argentur ikke er muligt at få, er det så lovligt at importere en varer og distribuere videre uden en endegyldig accept fra producenten?

Håber på svar

på forhånd mange tak

Hej.

Inden for EU er parallelimport tilladt så du kan importere og sælge varen uanset om der findes eneagentur.

mvh.

Sam50.

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 13:25

Hvordan forholder det sig så, udenfor EU?

Hvis man f.eks. gerne vil importere noget fra USA?

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 15:18

Hej.

Hvis der findes firma i Danmark som har eneagentur på produktet og du importerer den fra USA

så er det ulovlig import.

Men hvis du finder den samme produkt hos et firma i EU og du importrer den til Danmark  fra EU så er det lovligt.

mvh.

Sam50 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)