Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fire scenarier omkring bogføring - hjælp til dette!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ved at bogføre og støder på nogle mindre udfordringer hvilket er følgende:

1. Jeg har modtaget et beløb fra en privat forsikring på min virksomhedskonto, dette beløb skal trækkes ud af virksomheden, da det angår privaten.

2. Udbetaling af børnefamilie ydelse kommer ind gennem nemkontoen der er tilknyttet min firmakonto, hvordan bogfører jeg dette korrekt, beløbet skal ikke indskydes i virksomheden, men trækkes ud og indsættes på min kærestes privat konto!

3. En kunde har indbetalt for meget på firmakontoen, dette har jeg fratrukket næste måneds faktura ifølge aftale, hvordan skal jeg registrere dette i systemet, så bank og bogholderisystem er ajour?

4. Har fået et midlertidigt privat lån (1 md.) der er indsat på firmakontoen, hvilket jeg skal betale retur 1. maj 2013, hvordan registrerer jeg dette korrekt? Det lånte beløb samt et mindre beløb fra firmaet er hævet fra firmakontoen..

Nu hvor det er skrevet her på Amino, i punkter, ser punkt 4 mig noget bøvlet ud, jeg håber dog på der er nogle gode bud på en løsning, så jeg kan komme videre med bogføringen og bruge min tid på det jeg er bedst til Big Smile

God dag til jer alle!

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Telesvar

88 43 33 33

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cher,

ad 1. Kredit bank og debit privat hævet

ad 2. samme 

ad 3. Skriv en kreditnota å beløbet

ad4. kredit bank og debit privat hævet

Du SKAL have en bankkonto der udelukkende bruges til dit firma - din NEM-konto kan du bruge til privat så får du ikke sammenblandet din økonomi priv/firma!  Wink

Send mig en mail hvis du har brug for mere!

joma@stofanet.dk/ 4078 6158

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 14:56

Hej Aminoer,

Jeg går i krig med dette nu, og takker for jeres svar Big Smile

Jeg bruger stort set kun denne konto til firmaet med undtagelse af denne børnefamilie ydelse og få andre sager eksempelvis denne forsikringssag, ellers benytter vi min kærestes konto til private sager...går det an? 

Mvh.

Cher Pedersen

Telesvar

88 43 33 33

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:12

Cher Pedersen - Telesvar:
går det an? 

Der sker intet derved, men det er bedst du holder firma og privat konti og økonomi adskilt - det gør det også lettere for dig i bogføringen.

Så få rettet det op og få et nemmere bogføringsliv! 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 20:29

Hej Cher
Jeg er enig i at holde virksomhed og privat adskilt, men opstår der situationer som du har beskrevet er det ingen katestrofe, det skal blot bogføres korrekt på hæve/indskudskontoen.

Mht pkt 3 vil jeg ikke anbefale at du skriver en kreditnota (din omsætning er jo rigtig nok). Du skal blot bogføre det for meget modtagne beløb som modtaget forudbetaling, som udlignes måneden efter.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)