Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms problem !

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lidt et problem. Jeg er igang med at åbne en webshop, og sidder lige nu og prøver at regne lidt på hvordan og hvorledes.

Jeg køber en dropshipping vare for 259,- kr inkl moms. Jeg køber samtidig også en fragt på 39,- kr inkl moms.

Så sælger jeg varen for 399,- inkl moms og fragt.

Hvordan fanden regner jeg det hele ud ?

Jeg kan ikke rigtig finde frem til hvad jeg får ud af det og hvor meget moms der skal betales tilbage osv.  

Dbh Mads

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:29

Hvis vi forudsætter, at du også lægger moms på fragten, ser regnestykket således ud:

Indkøb af vare + fragt = 238,40. Dertil kommer moms på kr. 59,60

Salg af vare + fragt = 319,20. Dertil moms på 79,80

Din fortjeneste er 319,20 - 238,40 = 160,60

Moms er 79,80 - 59,60 = 20.20 som skal sendes til skat på et tidspunkt.

Hvis du IKKE lægger moms på fragten, er vi nødt til at vide hvad varen og fragten koster hver for sig.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 13:50

Når du sælger en vare for 399,- inkl. moms, så skal du betale 79,80 kr. i moms. Det er udgående moms.

I indkøbspris betaler du 51,80 kr. moms for produktet og 7,80 kr. for fragt. Altså 59,60 kr. indgående moms.

Altså er "resultatet" at du skal betale 20,20 kr. i moms.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09

1. regel er, i princippet altid at tænke alle priser - uden moms - både dit indkøb og dit salg, da moms intet har med dit overskud at gøre, men rent er noget du administrerer for skat/moms

Dernæst vil momsen altid skulle fremgå klart, det vil sige, at når du køber noget, vil momsen skulle fremgå klart og selve varens pris det samme, og når du sælger vil du vise det tydeligt, vare + moms og dermed også kende det hele.

Du er nødt til at sætte dig godt ind i både moms og i hvordan du står med regnskab til skat

Her kan du læse lidt om MOMSPLIGTER og her lidt om REGNSKAB OG PLIGTER i let form. Du skal evt knytte en økonomi mand på til at lave dine ting freelance, det behøver ikke være dyrt, måske en time om måneden max, og du slipper fri for problem, eller du skal sætte dig ganske meget ind i det selv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 08:50

Tak skal i have. Dejligt at der er så mange mennesker der er klar til at hjælpe :)

Jeg fik lavet et excel ark, hvor man bare skal taste inkøbspris og salgspris inkl. moms, også laver den alle beregninger selv. Så nu går det stærkt :)

God dag - Mads 

Tilmeldt 14. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:09

Hej Mads 

det kan være at momsmosteret.dk kan hjælper dig med dine moms problemer. her står en masse værdifulde momsregler og spørge en revisor om spørgsmål. det er gratis hjælp og god service.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)