Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den nye offentlighedslov må ikke blive vedtaget

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle Aminoer.

Et demokratisk samfund som det danske, opbygget omkring et repræsentativ styresystem kræver en ordentlig åbenhed i det arbejde der foregår på Christiansborg og forøvrigt i alle offentlige styringsorganer. Det er derfor ej heller rimeligt at vores justitsminister m.fl. argumenterer for den nye offentlighedslov med udsagn om, at den rådgivning, de kan opnå, vil være bedre og mere konstruktiv, såfremt den holdes udenfor loven om aktindsigt.

Såfremt vore offentlige ansatte ikke tør udtale sig kretisk i forhold til vore politikere, har vi et problem i styrelsen af vort land som ikke løses ved, at vi lader politikerne få mulighed for at unddrage sig offentlige kontrol via mediernes mulighed for agtinsigt.

Jeg skriver dette indlæg for at få så mange som muligt til at gå ind på dette link http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_den_nye_offentlighedslov og underskrive sig mod den nye offentlighedslov, der skal til 2. behandling i starten af maj, der er på nuværende ca. 60.000, der har skrevet under.

Det er selvfølgelig enhver frit at argumenterer både for og imod, for jeg ønsker for mig selv og alle andre, at vi også fremover må leve i et åbent og demokratisk samfund, hvor det der foregår på de bonede gulve kan tåle dagens lys.

Mvh

Bertil V. Thomsen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver lidt bekymret. Nå måske har I allerede skrevet under eller!
Er politikerleden blevet så overvældende, at vi ikke engang gider forholde os?

Er lovforslaget mål i virkeligheden at lukke munden på embedsværket, således at regeringen kan argumenterer som det passer dem, hvilket de jo p.t. gør i rigeligt omfang. Lovforslaget vil i hvert tilfælde lukke muligheden for at deres rådgivning kan offentliggøres.

Dette her vedkommer os i allerhøjeste grad, så tag nu stilling, så jeg tillader mig altså lige at bringe det forest i køen igen,
når nu ikke andre vil.

Mvh.
Bertil V. Thomsen

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det skyldes politikerlede, at vi er fløjtende ligeglade, eller om det er noget helt tredje.

Men ligesom jeg ikke brød mig om at alt hvad jeg foretager mig på nettet, på mobilen, pr. fax bliver logget og gemt, at danske politikere i al hemmelighed tilsluttede sig den nu foreløbigt skrinlagte ACTA aftale, at Skat får flere beføjelser end PET og politiet generelt og hvad de ellers render og finder på derinde, bryder jeg mig heller ikke om at de folk vi har valgt til at lede landet, vil holde måden de gør det på hemmeligt for os.

Hvad skal alt det hemmelighedskræmmeri dog til for, hvis man ikke har noget at skjule. Men OK, alle de lækkerier der stille og roligt bliver vedtaget, fungerer jo fint i lande som Kina og Nord Korea, så hvorfor skulle det ikke også fungere her?

At pressen har været så længe om at komme på banen, undrer mig en del. Men nu rører de da i det mindste på sig:

http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1952088/samlet-presse-gaar-i-clinch-med-boedskov-drop-omstridte-aendringer-af-offentlighedslov/

http://www.bt.dk/danmark/redaktoerer-derfor-er-den-nye-offentlighedslov-et-problem

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1958467.ece

Ikke at det gør nogen forskel. Den lov bliver med sikkerhed vedtaget, uanset hvor uenige vi måtte være. Så måske har vi bare givet op, og accepterer at vi lever i et samfund der giver staten mere og mere magt over borgerne, samtidig med at selvsamme stat ønsker at blive mere hemmelig og lukket.

Og jeg føler mig overbevist om at de er rigtigt ærgerlige over at denne lov ikke blev vedtaget for flere år siden, så skattesagen aldrig var blevet til noget. Ikke at sagen ikke eksisterede, men så slap de da for at forholde sig til den, og især det at den var direkte årsag til at en almindelig borger blev frikendt i en tilsvarende (anke)sag. Det havde alt andet lige været rarere, hvis vi kunne have fået de millioner i statskassen. Det er sgu heller ikke rimeligt at man er nødt til at behandle borgere og politikere ens i forhold til beskatning og lovgivning. Men det kan der heldigvis snart sættes en stopper for :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:
Jeg bliver lidt bekymret. Nå måske har I allerede skrevet under eller!

Hej Bertil

Jeg har skam skrevet under. Tænkte bare ikke lige på at bekræfte det her inde.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ønsker jeg ikke specialt at vide hvem der skriver under, mit mål er at få samtlige 129000 aminoer til at tage stilling. Selvfølgelig helst i mod lovforslaget således, at I skriver under via linket http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_den_nye_offentlighedslov , her kan I også ser yderligere information vedr. loven.
På nuværende er der ca. 61000 der har sat sin underskrift mod loven. For hver ca. 20000 der melder sig, udgør det det samme som et kredsmandat
til folketingsvalget. Mon ikke det flytter noget!

Når Bødskov forsvarer paragraf 24 og 27 med at ministrene har behov for en frirum, er det som om han helt har glemt, hvem det er han repræsenterer. Når han så samtidig indirekte nedgør sit embedværk ved udtalelser om, at de ikke frit kan udtrykke sig uden den lov, rystes jeg over hans arrogance.
Det kan undre at samme embedværk ikke har rejst sig i en protest. 

Men det vigtigste hold tråden igang, når den ligger på side 5 er der ikke mange der ser den.

Mvh
Bertil V. Thomsen

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:
Men det vigtigste hold tråden igang, når den ligger på side 5 er der ikke mange der ser den.

Helt enig. De talte jo en del om det i radioen i morges, så nu må vi bare holde gryden varm :-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvad med lidt mere seriøsitet i denne hysteriske debat.

Hovedindholdet af den nye offentligheds lov er at det er emnet der afgør om du må få agtsindsigt (hvad der sendes) og ikke hvor eller hvem det sendes fra. Dette er en storm i et glas vand skabt af journalister der er mere intresseret i sladder end i substans.

Der er en super god grund til at alle partier der nogensinde har haft ministre er enige og all dem der aldrig har haft det er imod. 

Hvis du har en sag mod din kommune, din region mv så får du meget bedre rammer. Det er kun når Ekstrabladet og BT udnævner sig selv som demokratiets vogtere og interesserer sig for det politiske spil fremfor indholdet at der er forskelle.

Vi bør tage mod øget faglighed og mindre sladder med kyshånd 

 

 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Vi bør tage mod øget faglighed og mindre sladder med kyshånd 

Det har du ganske ret i, men det bør ikke forhindre åbenhed og offentlig adgang til de bagvedliggende forhold der bruges i fagligheden. Derfor skal loven ikke vedtages i sen nuværende form.
Som loven er formuleret nu kan den i vid udstrækning anvendes til at negligerer embedsværket faglige arbejde og gennemføre lovgivning mod de faglige begrundelser, der er givet for lovgiverne, der dermed for frit spil for deres politiske motiv bag en lov. I et demokrati der bliver mere og mere kompleks bliver der brug for mere åbenhed, såfremt vælgerne ikke skal ende med at vælge valgretten fra.

Ovenstående er den dybere begrundelse for, at det netop er regeringspartierne nuværende som tidligere, der støtter denne lov.

Så vil du på sigt have afskaffet demokratiet skal du selvfølgelig støtte den lov ellers er det med at ytre sin holdning inden det er for sent.

Mvh.
Bertil V. Thomsen  

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet under, og mange tak for linket.

Der er sjovt, ved redningen af SAS var regeringen med til at de ansatte skulle presses ned i løn for at rede SAS, det med lønnedgangen galt selvfølgelig ikke for ledelsen og bestyrelsen, der får grotesk store lønninger, og iøvrigt er dem der har kørt selskabet i sænk.

Lærene blev tromlet... regeringen gik ind og gennemtvang kommunernes ønsker.

Lægerne står for tur, regeringen er klar til at presse en "sunhedsreform" ned over hovedet på de praktiserende læger..

Men en eller anden stakkels lille restuatør ved vejle kan man sagtens slagte, med henvisning til at det er den danske model.

Man afskaffer reelt muligheden for at klage over skat, ved at afskaffe adgangen til landsskatteretten,,, hvor 45% af dem der klager får medhold.

Også i civile sager forsøger skat at begrænse muligheden for at forsvare sig..http://www.b.dk/nationalt/skats-metoder-muligvis-i-strid-med-menneskeret  

SKAT får iøvrigt flere og flere beføjelser.. ransagning, og indhentelse af teleoplysninger,  uden dommerkendelse og uden mistanke om strafbare forhold, med henvisning til skattekontrolloven. Og prøver derudover, ved kreativ lovfortolkning, at udnytte et hvert tænkeligt hul til at undgå at give aktindsigt.

Vi er påvej mod en Kinesisk samfundsmodel hvor erhvervslivets interesser godt nok fremmes, men hvor demokratiet holdes nede.

Det er selvfølgeligt  dejligt at erhvervslivets forhold forbedres, men vi må ikke glemme demokratiet der iøvrigt også er vigtigt for erhvervslivet. 

Vores grundlov og frihedsrettigheder belv ikke skabt ved at side derhjemme og skrive et enkelt surt indlæg på facebook.

Og med den måde den nuværende regerings måde at undertrykker de frihedsrettigheder som der er blev kæmpet for, så synes jeg faktisk rådne tomater er meget passende...

Så jeg siger kun en ting.... Flere tomater tak !

 Bare rolig det var mit sure opstød som en gammel jeronimus.. dog håber jeg alligevel nogen er enige med mig Cool

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også klart være imod den nye offentlighedslov og finder også den nedsatte klagemulighed til skat forkert, men synes nu du kammer lidt over i skrækken for den store stygge stat

SAS var i en situation hvor der enten skulle ny overenskomst til, eller konkurs - uden ny statsgaranti for lånene, som er ude af kontrol, - konkurs, og de var dage fra. Jeg synes det var en sidste sekunds indblanding. At ledelsen skulle være gået med ned er en anden sag, jeg er enig.

Lærerne var for mig givet lidt indroden i den danske model ja MEN overskygges af det positive i, at det offentlige tager ansvar for, at der opnås mest muligt for pengene, og det kan de ikke sikre, uden indblanding, og det kan være ganske samme sag med lægerne. Det offentlige har for længe undladt at sikre,at de fik mest muligt for pengene.

Skats aktindsigt er heller ikke et stort issue for mig, så jeg synes bestemt offentlighedsloven og indskrænket klageret til skat er meget problematisk, men synes meget af det andet kammer over i strittende retningerBig Smile

Man kan vel sige, det i høj grad er en politisk stillingstagen, hvor ingen nødvendigvis har ret eller fejl

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)