Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mest ud af et Facebook-budget på 2000 kr pr måned?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har afsat 2000 kr pr måned til Facebook-annoncering

Mål for 2013: Flere kvalitative likes

Er det en god ide at annoncere efter målgruppen og forsøge at få likes den vej?

HVordan vil I eksperter gribe det an?

Mvh

Ann

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 09:40

ER ikke ekspert indenfor noget område ;-)

Men jeg kan da sige mit råd :)

:
Når du opretter annoncer på facebook, kan d vælge målgruppe, altså de folk der har noget om HESTE i deres "like" osv, kan du vælge at target, hvis du altså sælger heste foder. (hvis det giver mening :)) 

Så, for at du får gode og meningsfulde likes, skal du sætte din annonce rigtigt op og bruge en god tekst.

Hvis du "bare" vil have en masse tilfældige likes (hvilket du kunne vælge at gøre i 1-2måneder for at siden virker mere "nyttig" for de vigtige "likers") - Så skal du sørge for at din klik pris ikke er for høj, også target en bred målgruppe, så får du mange likes hurtigere og efterfølgende gør du så ^^ step et, hvor du laver target på din målgrupper, også betaler du måske lidt mere for likes/kliks, men så får du nogle gode likes samt en masse "spredte" likes som gør din side mere kendt.

Mit bud/råd :)

Mvh Chris 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 15:48

Tak for inputtet, Christoffer.

Vi prøver os frem.

Andre må gerne byde ind...:)

Mvh

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 16:12

Micky Weis er en rigtig god gut til at kontakte angående dette.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 17:46

Det er lettere at besvare, hvis man ved hvilken type forretning/virksomhed der skal brandes. :-) 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 19:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Ann

Som Marcus skriver, ville det hjælpe med noget mere information, men her er alligevel mine input:

En kombination af følgende kan skabe flere relevante likes til din side:

Facebook annoncering
Her snakker jeg ikke klassiske bannerannoncer, men derimod like-annoncer, som promoverer din Facebook side blandt venner af fans i et givent segment og gerne direkte i deres nyhedsstrømme. Derudover bør du også opsætte en annonceform, som løbende sørger for at promovere dine opslag blandt fans og venner af fans (igen et bestemt segment), så der skabes viral aktivitet på din Facebook side.
Indhold
Det er også vigtigt, at indholdet på din Facebook side er relevant for målgruppen. Hvis siden er fyldt med spammende opslag med tilbud, som du finder relevante, men som din målgruppe ser som forstyrrende, vil din side ikke tiltrække fans. Sørg i stedet for at finde den sociale vinkel på dit brand, og lav indhold med udgangspunkt i din målgruppes interesser. Don't spam - bSocial :)

Eksponering gennem andre kanaler
Hvis du har et nyhedsbrev, en kundeklub eller en fysisk butik har du adgang til at eksponere din Facebook side andre steder end på Facebook - benyt dig af dette. Især dine nyhedsbrevsmodtagere kunne være interesseret i, at få nyheder fra dig på Facebook også. Men det er altså ikke nok at placere et Facebook ikon nederst i mailen. Fortæl dem hvad de får ud af at like din side.
Facebook like box
Hvis en person besøger din hjemmeside/webshop, er der en rimelig sandsynlighed for, at personen også er interesseret i, at følge den på Facebook. Sørg derfor for at installere en like-boks på din side - eller send dokumentationen videre til din programmørhttp://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like-box/

Ps. Jeg udgiver i næste uge en e-bog med titlen "Opskriften på en succesfuld Facebook kampagne". Læs mere her: bSocial på Facebook

Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 07:35

Jah, det ER lettere med en målgruppe, men der måtte også være en række generelle råd.

Og jeg fik da rigtig meget ud af dit indlæg, Kasper - mange tak for det!

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38

Kvalitative likes -- skal det forstås som likes af din FB-page el. dine FB-posts? Eller begge dele?

Der, hvor der er annonceringsmæssigt mest bang for the buck pt. er v. Facebook-retargeting, som jeg ser det.

Brugere, der ser et produkt på jeres website _uden_ at konvertere, addresseres senere på FB.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)