Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redesign af hjemmeside - behold google placering

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 1. Feb 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har redesignet en hjemmeside, mangler bare at blive lagt op. Nuværende kunde ligge ok i google på et søgeord. Det vil jeg ikke ødelægge. Har hørt man skal lave et redirect af den gamle side.

Har søgt via google, men kan ikke gennemskue htacesss. Er der nogle herinde der kan hjælpe mig i gang - måske en form for template med et par eks. 

NinjaPeter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 21:48

Hej NinjaPeter

Du skal sørge for at alle sider har den samme url, som før. Hvis der er sider der ikke er der mere eller der er nye undersider, så redirect dem, der ikke eksisterer mere til en url der minder om (eller forsiden) og de nye er bare nye og skal indekseres af google.

Mon hvorfor lægges den nye hjemmeside ikke bare op på samme domæne, som den anden ligger på? Det ville da gøre tingene meget nemmere. Så er det jo det samme indhold der ligger på den samme adresse.

Hvis det er fordi virksomheden undervejs har skiftet navn og derfor har fået nyt domæne til understøttelse af det nye navn, så skal du redirecte hver enkelt gamle underside til en tilsvarende ny underside og forsiden til den nye forside, både med og uden www foran.

Venlig hilsen Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som de andre siger og som du siger, skal du 301 redirecte de gamle urls til nye placeringer på den nye hjemmeside. Din overskrift passer ikke helt til det du spørger om, men den passer til det at du rent faktisk også skal tænke over hvordan designet er lavet, mere præcist hvordan markup er på det nye website, da det også kan have indflydelse på placeringer.

Du siger ikke noget om content på de enkelte sider, er ændret fra det gamle til det nye site, dette er og bliver en vigtig brik der spiller en stor rolle for om placeringer kan bibeholdes. Er content ændret, og har det tilfældigvis ikke det samme fokus ord som før, vil en 301 redirect ikke gøre at placeringer bibeholdes.

Der er i det hele taget rigtig mange ting som spiller en rolle når man skifter design, layout og for den sags skyld system, hvis det også er tilfældet. det er sådan noget man skal tænke over før man redesigner, ikke efter man har gjort det :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 1. Feb 13
Skrevet kl. 10:18

Det er ikke et nyt domæne, men det de altid har brugt. Alt tekst er nyt på de forskellige sider. Der er nogle af sidernes navne der går igen. Vil i foreslå at jeg laver en 301 redirects stadig ?

Tilmeldt 1. Feb 13
Skrevet kl. 10:30

Lige et side spørgsmål. Ville i mene det er med i "pakken" at redirecte en kundes gamle webside ? Eller er det en ekstra ydelse.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:36

ja du skal altid lave redirects...

Om det er med i pakken eller ikke, kommer an på så meget, blandt andet hvad i har aftalt. 301 redirect kan i nogen tilfælde tage rigtig lang tid at opsætte, alt efter hvor stor siden nu er, hvor meget der er nyt, hvordan urls så ud før og meget andet. så typisk vil det være noget man aftaler med kunden.

Nu ved jeg ikke hvilket system den nye side er bygget i, men til WordPress findes der 404 redirected, som også har en auto redirect feature, som gør at den prøver at finde den mest relevante side. Den kan du jo installerer, og opsætte. Samtidig logges gamle og nye urls som ikke findes på den nye side, og man vil kunne lave 301 redirects manuelt for dem hvis ikke de ryger til rette side.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 1. Feb 13
Skrevet kl. 10:45

Er det bare sådan ?

RewriteEngine On
RewriteBase /

### dine redirects herefter ###
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^bamser.dk/katte/ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.bamser.dk/nyebamser.html$1 [L,R=301]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^bamser.dk/foder/kylling.html [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.bamser.dk/nyekylling.html$1 [L,R=301]
Er helt på udebane..

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:51

NinjaPeter:
Der er nogle af sidernes navne der går igen.

Det er ikke relevant hvad du kalder siderne, det vigtige i denne sammenhæng er om URLen er den samme som til den gamle side.

NinjaPeter:
Vil i foreslå at jeg laver en 301 redirects stadig ?

Du skal altid lave 301 redirects på de URLs der ikke videreføres på det nye site (og for den sags skyld også på eksisterende sites hvis du sletter sider). Lav 301 redirect til de relevante sider på det nye site og hvis ikke der er en relevant "afløser-side" så lav det til forsiden.

De bedste hilsner
/Brian 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:03

NinjaPeter:

### dine redirects herefter ###
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^bamser.dk/katte/ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.bamser.dk/nyebamser.html$1 [L,R=301]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^bamser.dk/foder/kylling.html [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.bamser.dk/nyekylling.html$1 [L,R=301]
Er helt på udebane..

Nej, det er den værste måde du kan gøre det på... det belaster serveren utrolig meget at du bruger rewrites og ikke redirects som er den rette måde:

fx

Redirect 301  /katte/ http://www.bamser.dk/nyebamser.html

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)