Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Supplerende dagpenge i opstartsfasen som selvstændig!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er lige ved at starte egen klinik op for fysioterapi og kiropraktik. I den forbindelse er mine kollegaer og jeg først blevet lovet fra a-kassen, at vi uden problemer kunne få supplerende dagpenge i opstartsfasen. I torsdags bliver min kollega så ringet op af a-kassen....vi kan IKKE få supplerende dagpenge. Vi har tidligere været selvstændige fysioterapeuter, men som indlejere på en anden klinik, altså ikke vores eget sted, og har kun arbejdet som fysioterapeuter, ikke haft noget administrativt arbejde eller ansvar. A-kassen mener derfor, at vi vil lave vores hovedbeskæftigelse til bi-beskæftigelse, og det kan man ikke.

Nogen gode råd???

Er der slet ikke noget at gøre???

Hjæææælp!

Mvh. MetteSmile

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:13

Mette Skyttergaard:

Nogen gode råd???

Til hvad?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20

Kan det virkelig være rigtigt?.....

Jeg vil nok bare gerne vide om det virkelig kan være rigtigt....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 101
Fra  LH Media Skrevet kl. 18:34

Sådan er det desværre. Det er rigtig ærgerligt, da det ville være en god hjælp for mange i starten.

Det ironiske er at du til gengæld kan være førtids pensionist og køre firma ved siden af. Danmark er nu et sjovt land :)

Venlig hilsen - Lars Holm
LH Media - SMS-baseret kommunikation

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mette

Som flere allerede har påpeget så kan det desværre godt være rigtigt.

Lidt baggrund på den lidt mærkværdige ordning er, at den oprindeligt er lavet til et andet formål end at stifte virksomhed. F.eks. hvis en skolelærer driver et bistade ved siden af sin hovedbeskæftigelse. I tilfælde af ledighed er det så muligt at drive bistadet videre samtidig med dagpenge. Men altså kun, hvis det står meget klart, at det er bibeskæftigelse (jeg skal undlade at komme med vittigheder om, at man som biavler vel altid kun har bibeskæftigelse Wink )

Jeg vil ikke gå ind i sagen her, da det er sikrest, at du tager den med din a-kasse, men kan dog supplere med noget regelinfo: http://www.ase.dk/media/21630/bibeskaeftigelse.pdf

Og så kan jeg tilføje, at ASE er meget opmærksomme på problematikken og er i gang med at lave et lovforslag, som skal gøre det lettere at gå fra dagpengemodtager til selvstændig. I dag er dagpengesystemet meget målrettet mod at gøre ledige til lønmodtagere, hvilket mildt sagt er lidt skævt al den stund, hele samfundet har gavn af flere iværksættere.

Held og lykke med klinikken!

Venlig hilsen
Thomas Telving
Pressechef i ASE
thte@ase.dk
2479 0322
www.ase.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)