Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvormeget udgør dankort af betaling i butik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 05:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

hvormeget udgør dankort betalinger i gennemsnit af betalinger i butik hvor varen kan bæres ud 

er det f.eks 90% dankort og 10% kontant eller 70% dankort og 30 % kontant 

Det er et groft gennemsnig jeg er ude efter og det er ok at gætte - så jeg efterlyser bedste gæt på tvær af branche 

måske er der en Amino som kender en statestik et eller andet sted så vil jeg da gerne se det pr. branche 

mit bedste bud er at 70% er dankort og 30 % kontant 

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 05:37

Der hvor jeg er ansat er det ca. 1/3 del kontant 2/3 kort, det er et museum med entre + butik

Fra Assens
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Café CupCake Skrevet kl. 05:46

I vores café vil jeg også tro, at fordelingen er 1/3 i kontant og 2/3 - og når det så er sagt, er fordeling endnu mere til dankortsiden, om f.eks lørdagen - jeg tror det meget kommer an på, hvad aldersfordeling er, i éns kundegrundlag - jo ældre de er, jo oftere ser vi kontantafregning er min fornemmelse

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:05

hej 

tak for jeres svar - det er også mit indtryk at specielt ældre betaler kontant og unge betaler med dankort - samtidig tror jeg også at det  er bestemt af beløbets 

størrelse. Jeg så en i Elgiganten betale for hårde hvide vare med 23.000 kr i kontant  - kassedamen bleve helt hylet ud af den 

Mit gæt er at beløb under 500 kr. nok er 1/3 del kontant og er beløbet over 1000 kr er det nok primært dankort.

grunden til at jeg spørger er at jeg er kommet til en branche med "kasseapparat" og derfor skal forstå hvordan tingene hænger sammen, bla. 

hvor stort beløb vi skal starte ud med i kassen.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 08:20

Som en sidebemærkning (og off topic): Tror debet kort som VISA Electron og MasterCard Direct har en pæn andel blandt de helt unge.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:28

Hos mig udgør Dankort ca. 95% af omsætningen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 16:01

Vi har 3 butikker som handler med tøj, brugskunst og møbler. Vi starter dagen med 2.000 kr. i kassen. Det er som regel ikke nødvendigt, men godt når der er forstyrrelser på betalingskort systemerne.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)