I vores café vil jeg også tro, at fordelingen er 1/3 i kontant og 2/3 - og når det så er sagt, er fordeling endnu mere til dankortsiden, om f.eks lørdagen - jeg tror det meget kommer an på, hvad aldersfordeling er, i éns kundegrundlag - jo ældre de er, jo oftere ser vi kontantafregning er min fornemmelse
tak for jeres svar - det er også mit indtryk at specielt ældre betaler kontant og unge betaler med dankort - samtidig tror jeg også at det er bestemt af beløbets
størrelse. Jeg så en i Elgiganten betale for hårde hvide vare med 23.000 kr i kontant - kassedamen bleve helt hylet ud af den
Mit gæt er at beløb under 500 kr. nok er 1/3 del kontant og er beløbet over 1000 kr er det nok primært dankort.
grunden til at jeg spørger er at jeg er kommet til en branche med "kasseapparat" og derfor skal forstå hvordan tingene hænger sammen, bla.
Vi har 3 butikker som handler med tøj, brugskunst og møbler. Vi starter dagen med 2.000 kr. i kassen. Det er som regel ikke nødvendigt, men godt når der er forstyrrelser på betalingskort systemerne.