Hej Amino! Jeg har længe overvejet at prøve at starte mit eget tøj mærke, så jeg har endelig fået taget mig mod til, og er nu klar til at gå igang. Jeg har arbejdet med designs, og synes selv det ser ret godt ud. Grunden til at jeg skriver er, at jeg ville høre om nogle af jer, har kontakt til en tøjproducent? Og om I vil dele jeres informationer og kontakter? Jeg ville blive glad for, hvis man kunne få lavet nogle samples derfra også, så jeg kan se om det bliver som jeg forventer. Det er selvfølgelig med klar ide om at jeg kommer til at betale for disse samples. Et land som Kina vil jeg helst have producenten i, da en af mine venner i forvejen fragter dernede fra. Men hvis det ikke er muligt, er jeg mere end tilfreds med alle andre steder! Tak for jeres tid! Jonas
Så vidt jeg kan regne ud har du ikke nogen som helst erfaring med hverken produktion eller virksomhedsdrift... eller hvad?
Det er relativt nemt at lave varer, alt efter hvilket kvalietets niveau du er ude efter, men den store udfordring er at sælge varene... og at finansiere hele 'festen'.
Jeg tror at det vil være smart for dig at kontakte en frelance designer og få en snak om dine idéer. På den måde vil du få en mere klar idé om hvad det indebærer i form af tid og økonomi.
En freelance designer vil sikkert kunne henvise dig til gode stabile kvalitets produktionssteder, men ellers skal jeg gerne give dig nogle kontaktoplysninger til mine egne favorit fabrikker.
Hvis du bare er ude efter at lave nogle t-shirts og caps med tryk og broderi kan det hele laves meget nemt ved hjælp af danske leverandører.
Det er på sin vis nemt nok at producere i Kina, hvis du kommer frem til den rigtige fabrik. Jeg har efterhånden hjulpet en del danske iværksættere frem til respektable fabrikker i Kina. Derfor har jeg også en klar ide om hvilke problemstillinger der er væsentlige at overkomme i din opstartsfase. Du kan eventuel kontakte mig på mads@bricpro.com hvis du er interesseret i at høre mere.
Hej Jonas, Start med hvad det er for type tøj, hvilke kvaliteter det skal laves i, er der specielle ting ved det/udfordringer (print etc) - skal du have styr på din CSR/COC del (er der kemikalier i dit tøj, under hvilke forhold bliver det lavet) - som er et EU krav.
Giv os lige mere info så skal vi hjælpe bedst mulig. mvh
www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.