Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link Building frem og tilbage, ind- og udgåede links

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg sidder i øjeblikket og prøver at finde frem til hvordan det dér Link Building egentligt fungerer, og nu sidder jeg med nogle spørgsmål jeg ikke rigtigt kan finde et tydeligt svar på:

1. Når to virksomheder linker til hinanden (også selv om det er relevant, hvad de hver især linker til) er det så stadig brugbart, en fordel eller ser Google det som en form for snyd?

2. Bliver Google mistænkelig hvis de to firmaer linker til hinandens sider mere end én gang eller måske jævnligt?

3. Er der overhovedet nogen, som gider at linke til éns side når man spørger dem, i stedet for at de selv opdager den og føler for at dele den med resten af sit netværk?

4. Er der evt. nogen der har nogle gode råd til hvordan man starter Link Building?

Mvh.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 10:29

Ditte V. Weng:
1. Når to virksomheder linker til hinanden (også selv om det er relevant, hvad de hver især linker til) er det så stadig brugbart, en fordel eller ser Google det som en form for snyd?

Det er brugbart så snart det er relevant :-) (men ikke link 10000 gange til hinanden, find alternativer.) Hvis du ejer begge sider, ved jeg dog ikke om det er godt med "mange" links :) men et par stykker skader ikke.

Ditte V. Weng:
2. Bliver Google mistænkelig hvis de to firmaer linker til hinandens sider mere end én gang eller måske jævnligt?

Jævnligt er XXX antal gange? Det kommer meget an på størrelsen af siderne. Hvis i har 10.000 produkter og linker til hinanden ved 1.000 af dem, så ja måske en smule :-)

Ditte V. Weng:
3. Er der overhovedet nogen, som gider at linke til éns side når man spørger dem, i stedet for at de selv opdager den og føler for at dele den med resten af sit netværk?

Yes det er der folk der gider og gør :-) - Og der findes jo mange strategier for at få ens side delt og "liked" i diverse sociale netværk mm.

Ditte V. Weng:
4. Er der evt. nogen der har nogle gode råd til hvordan man starter Link Building?

Læs om det, eller betal jer fra det :)
Linkbuilding er i sig selv en kunst, og jeg er ikke professionel eller mester til kunsten, men at have noget basal viden om det, gør også at du/i får en standard linkbuilding :-) (Når i så ved noget om det, kan i teste nogle forskellige ting hen af vejen og finde ud af om det virker eller ej)

Mvh Christoffer 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 10:42

Hej Ditte

Linkbuilding er brugbart også når der er tale om 2 virksomheder der linker med relevante links til hinanden. Søg evt. i søgemaskiner på de søgeord du gerne vil findes på og de der står øverst på listen kan du evt. kontakte omkring linkbuilding.

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:45

Ditte V. Weng:

Der findes forskellige muligheder for at oprette firmaprofiler, som kan være udmærkede links.

Fælles for de "gratis linkmuligheder" er, at du kun får noget brugbart ud af dem, hvis du bruger god tid på at skrive en fyldestgørende beskrivelse af dit firma og produkter / serviceydelser.

Det er der rigtig mange, som ikke helt har forstået.

Jeg har netop lavet en ny oversigt over firmaer i Danmark og størstedelen af alle der tilmelder sig, ja de skriver enten kun 2 linjer eller slet ingen.
Det er ganske enkelt spild af tid.

Når du opretter dig i firmaoversigter og linkkataloger er det med andre ord vigtigt, at du husker netop den profil også bliver fundet i Google.
Ved at være lidt smart, kan du vælge en overskrift, du gerne vil findes på, som du ikke allerede findes på.

Mulighederne:

Her på Amino kan du oprette en Amino Bizz profil og under produkter linke direkte til din side.

Lignende sider af den type, er f.eks Hotfog.dk eller mit Firmadanmark

linkkatalog.dk finder du en oversigt over Danske linkkataloger (dog noget uopdateret desværre)

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 15. Sep 12
Skrevet kl. 16:29

Hej, tusind tak for godt svar! :)

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 16:37

Hej Ditte

2 Ways links som det kaldes er ikke god linkbuilding. Altså hvor at hjemmeside1 og hjemmeside2 linker til hinanden. Hold dig fra det.

Linkbuilding er eddermugne et kæmpe område, men du kan da starte her: http://seofordummies.dk/linkbuilding

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 32
Fra  Citona Skrevet kl. 20:27
Husk også at få links fra et vælg af forskellige kilder og ikke bare linkkataloger. Variation er key. Det er kun fantasien der sætter grænser for hvor dine relevante links kan komme fra. Jeg vil dog klart anbefale dig at læse en masse bøger og guides om linkbuilding da du ellers hurtigt kan få fingerne i maskinen.

Jeg vil også råde dig til at tænke bredere end bare links og f.eks. arbejde på at skabe godt indhold for din målgruppe. Forsøg at interagere med dem igennem værdifuldt indhold, kampagner m.m. hvor links kan være effekten. Arbejd også på at opbygge relationer med autoritære profiler i din branche ved at give dem noget af værdi i håb om at få noget igen. Købmandsskab kan man nå langt med, også i linkbuilding.
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:48
Tilmeldt 15. Sep 12
Skrevet kl. 13:27

Tusind tak for svar, og for de to links! :)

Tilmeldt 15. Sep 12
Skrevet kl. 13:31

Tusind tak for de gode råd, dem vil jeg tage til mig!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)