Hej, Vi er ofte ude til udstillinger, messer etc i det danske land og overvejer derfor at investere i en autocamper i enkeltmands virksomhed, men er så lidt "bange" for at der måske gemmer sig en masse ekstra skat og afgifter etc på en sådan løsning. Nogen som har erfaring? Bilen kommer i princip ikke være i brug mandag til torsdag. Taknemlig for input, pft. Go' weekend |
Vi har selv en ac, men bruger den helt og aldeles privat, så jeg kan ikke svare ret konkret på dit spørgsmål.
Men jeg har set eksempler på, at folk til deres firma har købt en autocamper (oftest en af de små, der ligner en kassevogn/transporter) fordi afgiften er lavere, og så har taget køkken, madrasser osv. ud af den. Hvis man bliver kontrolleret, vil dette forhold udløse ganske alvorlige bøder.
Så som udgangspunkt skal man i hvert fald sørge for, at autocamperen virkelig også er indrettet som en autocamper med køkken, fire senge osv.
Dernæst vil jeg tro, at I skal kunne levere skat en rigtig god forklaring på, hvorfor det er vigtigt at udføre sig salg/tjenesteydelser fra en autocamper. Men umuligt er det da ikke.
Hvis du ikke får svar her inde, kunne du jo kontakte skat og spørge, om de har nogle retningslinjer.
Som en ekstra krølle vil jeg lige fortælle, at vi har en campingvogn, som er indrettet som et slags showroom og som vi kan tage med på messer osv. Det er jo også en mulighed.