Jeg er igang med min hovedopgave, og er p.t. igang med min segmentering, og kommet lidt i tvivl omkring hvordan jeg rammer målgruppen 30 år og op for mænd. Jeg har ledt efter nogle statistikker over det, men uden held.
For unge mellem 16-30 er de sociale netværkstjenester optimalt, men mænd som er 30 år og op, er ikke så aktive på de sociale netværkstjenester, og derfor vil jeg høre hvordan man skal ramme dem?
Jeg vil lige tjekke om det i virkeligheden er mænd i den segment gruppe, hvis jeg var dig.
Jeg læste for ikke så langtid siden om, at der var flere kvinder en mænd der handlede på coolstuff.dk. Det blev jeg selv meget overrasket hvad angår.
Jeg synes bare lige at du skal tage dette med. For hvis opgaven omhandler shopping i detail eller på nettet, så er kvinden klart den største shopper :)
Jeg er selv i slutningen af 30'erne - og din generaliseting i mit tilfælde rammer heeeelt forbi. Jeg tror det kommer an på, hvor langt op i årene, du går.
Er man født i 1970'erne vil jeg altså vove at påstå at de fleste er pænt med mht sociale medier m.v. ;)
Med AdWords kan du segmentere på køn og alder og køre bannerkampagner via DoubleClick-netværket, som rammer 70-80% af danskerne (på kryds og tværs af hjemmesider). Du kan også segmentere på vertikaler -- fx specifikke sites (inden for fodbold el. andet, som én er inde på).
Jeg læste faktisk lidt det modsatte for nogle få dage siden. Facebook har vanskeligere ved at holde fast i de unge under 30, end dem over.
Når jeg kigger på mine venner på sociale medier, ser det ud som om at der er sammenhæng mellem uddannelse og brug af sociale medier. De højest uddannede er mest aktive. Ved ikke om det er generelt sådan.
Den er fra 2011 og der er selvfølgelig sket meget siden, men hvis i kigger på side 14, vil i kunne se i tabellen at der næsten er en difference på 40% fra 16-24 til 25-54.
Jeg har ikke kunne finde statistikker fra 2012/2013, så 2011 er det eneste jeg har at snakke ud fra.