Hej Amino! Mit spørgsmål går på, at jeg overvejer at starte op som kostvejleder. Jeg er ved at have styr på lokaler, markedsføring og jeg registrerer CVR nummer i denne uge, men jeg kom til at tænke på - hvad gør man med forsikring? Jeg er med på, at jeg skal have en forsikring, der dækker mit indbo osv, altså en ren "fysisk" forsikring. Men bør jeg ikke også have en rådgiver/vejleder forsikring? Jeg tænker mest i retning af, at fx. revisorer forsikrer sig mod fejl de begår (ikke i ond tro selvfølgelig!) som giver tab for deres kunder. I mit tilfælde kunne det fx. være en kostplan som gjorde, at en klient fik et allergisk anfald, fordi han ikke vidste (eller ikke oplyste) om en allergi, som så havde alvorlige konsekvenser. Så kunne jeg vel stå med et ansvar (og problem) og sagsøges for tab eller svie og smerte? Eller er det kun i USA folk kan sagsøge for den slags ting? Jeg har snakket med TopDanmark, men de forsikrede umiddelbart kun byggererhvev (arkitekt, ingeniør osv) med rådgiverforsikringer, så de kunne ikke hjælpe mig. Har I nogle erfaringer eller kendskab til hvad "man" gør i branchen og hvilke muligheder der er? Tusind tak for jeres hjælp
|
Med tanke på hvor mange mennesker der ikke har noget som helst begreb om at det de "kaster i ansigtet" har en indvirkning, positiv og negativ, på kroppen - men samme mennesker ganske udmærket ved at der er forskel på at hælde benzin og diesel på samme motor, ja så kan jeg ikke umiddelbart se nogen grund til du bør forsikre dig som kostvejleder.
Dels må jeg formode at kostvejledning generelt handler om de "gode" ting som man har brug for - og en allergisk reaktion herpå behøver ikke nødvendigvis hænge sammen med forkert rådgivning, men lige så meget et udtryk for at pågældende person skal rense ud i "den beskidte maskine".
Ligesåvel som det nok samtidig vil være svært at påvise årsagen til eks. et allergisk udbrud.
Forstår ganske udmærket du tænker tanken omkring forsikring - men kan ikke se du har brug for den - endsige behøver forsikre dig mod "fejlslagen rådgivning". Det er mad vil taler om...
MVH
Lasse