Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TrainManager - hvor meget er det værd?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kelstrup, Vig, Odsherred
Tilmeldt 26. Dec 10
Indlæg ialt: 5
Fra  TrainManager Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget er det værd?

I december begyndte jeg og en ven på et spil. I starten kaldte vi det for Railoff, men ændrede hurtigt navnet til TrainManager. De første par måneder lå siden på domænet
www.trainmanager.6t.dk.

Spillet er udviklet i PHP, og designet er – ironisk nok – lavet i CSS. JavaScript er dog også i brug til popups (apprise – søg evt. Google) og CKeditor.

Vi frigav den første betaversion den 18. januar, og den var ikke særlig køn – og fyldt med fejl. F.eks. kunne man blot trykke F5, og på den måde 'spawne' credits – en fejl, der
gjorde, at vi måtte deaktivere den mest centrale del af spillet (administrer tog) i fire timer. Se eventuelt det første design her.

Under en måned efter, den 10. februar, frigav vi den nuværende version – den kan ses på www.train-manager.com. Den så anderledes ud i starten, men vi mener nu selv, at den er
ganske køn.

I øjeblikket er der 173 brugere, og der er ofte 4-5 online samtidig, og ofte flere. Imens jeg skriver dette er der fx. 11 online. Det lyder måske ikke af det helt store, men i forhold til hvor et snævert et emne spillet berører, så er vi nu meget godt tilfredse – selvom man naturligvis altid gerne vil have flere.

Ønsker I mere statistik, så kan det ses her.

Hvis I en opretter en bruger og logger ind, så vil I opdage at designet ændrer sig en smule - det er I velkomne til at kigge på.

Formålet med min tråd her er, at vi godt kunne tænke os at vide, hvor meget vores arbejde er værd. En bekendt har tidligere vurderet det til 5-7.000 kroner pga. det lave brugerantal – men hvis det nu var til salg (det er det ikke), hvor meget ville I så give?

Med venlig hilsen
Nicolaj Paaske Holm Hansen og Thomas Hansen
Stiftere af TrainManager

Fra København N
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 39
Fra  FindGaven.Nu Skrevet kl. 00:06

Fedt i har kastet jer ud i projektet med at lave jeres eget spil!

Jeg synes der er nogle ting i mangler at tage stilling til som i bliver nødt til at undersøge. For at siden er penge værd skal der selvfølgelig kunne komme nogle indtægter.

Har i en plan for hvordan siden skal genere indtægter? Hvor meget vil i kunne tjene pr. bruger?

Har i en plan for hvordan i får flere brugere? Og hvad vil det koste? 

Jeg tror også i skal tænke lidt over hvem jeres målgruppe er. Hvordan skilder jeres simulator sig ud fra mængden så brugerne vælger jer.

Held og lykke med det

Svært ved at finde de gode gaveidéer? Check FindGaven.Nu

Tilmeldt 26. Dec 10
Fra  TrainManager Skrevet kl. 00:10

Hej Michael,

Projektet har for os aldrig handlet om at tjene penge. Det har handlet om at blive bedre til at udvikle, og se folk bruge det, som vi har fremstillet. Men jeg vil så tilføje, at man i en periode kunne købe medlemskab for 55,- pr. tre måneder. Den mulighed er dog fjernet igen. Man har også kunne købe tog for virkelige penge, hvor der også blev solgt et par stykker.

Vi har tjent 850 DKK på TrainManager - og med tjent mener jeg rent faktisk tjent. Vi har ikke haft nogle udgifter, da vores domæne er blevet doneret af en venlig mand, David. 

Fra København N
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 39
Fra  FindGaven.Nu Skrevet kl. 21:32

Jeg tror ikke rigtig nogen vil være i stand til at give jer et tal i kan bruge til noget. Problemet er at siden ikke rigtig har nogen værdi i andres hænder. Hvis jeg købte den ville jeg nok være nødt til at hyre jer bagefter til at arbejde videre på den, så jeg kunne tjene de penge ind jeg havde købt den for. 

Prøv at se nogle episoder af det amerikanske iværksætterprogram der hedder Shark Tank. Det giver et ret godt billede af hvad der gør at en virksomhed er penge værd.

Svært ved at finde de gode gaveidéer? Check FindGaven.Nu

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 22:09

Jeg vil ikke give et overslag på jeres side.
Jeg vil dog gerne smide nogle awesome håndtegn i jeres retning og sige at det er pisse fedt at se to så unge gutter give den gas og få lavet noget.

Fortsæt det gode arbejde!

Og god aften ;-))

Tilmeldt 26. Dec 10
Fra  TrainManager Skrevet kl. 23:59

Mange tak skal du have, Simon! :)

Tilmeldt 26. Dec 10
Fra  TrainManager Skrevet kl. 14:18

Hej!

Siden jeg oprettede denne debat har spillet fået 32 nye brugere, så vi nu har 205 brugere - og der er også kommet en masse nye opdateringer, fx. onlineliste, miljøafgift, forbedret sikkerhed, nye tog og andre ting - og en mobilversion er på vej, næsten færdig!

Jeg går og overvejer, at sætte spillet til salg - dels fordi jeg skal starte på efterskole, og derfor ikke længere får tid til vedligeholdelse, support og jeg regner derfor med at brugerne vil brokke sig massivt.

Fra Skive
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 58
Fra  X-FLEX Skrevet kl. 22:39

Hej Nicolaj og Thomas,

Prøv lige at checke www.gamesontrack.dk ud. De arbejder med computerstyring af modeltog...

Måske kan de to verdener kædes sammen op på een eller anden forunderlig vis skabe noget helt unikt...

vh Morten:)

www.theBA.dk - morten@theBA.dk - 6161 0604

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:48

Projektet er minimalt værd lige pt.

Men hvis i nu prøver at få en masse brugere på systemet vil prisen stige væsentligt - forhåbentlig mere i forhold til timeforbruget :)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 09:55

Sjov lille spil i har lavet der. 

Jeg tror det er sådan et spil som nok skal sprede sig lidt mellem tog folket.

Der er dog nogle enkelte ting jeg syntes i bør overveje, at rette lidt.

1) I venstre menu, gør det muligt at trykke på teksterne, og ikke kun de grønne pile.

2) De 4 iconer med Tog, Afgange, Baneafgifter, Personale, gør det muligt at klikke på dem, for hurtigt at komme til deres undersider, jeg har nu taget mig selv i at klikke på dem et hav af gange hvor jeg gerne ville ind og se mine toge, eller da jeg skulle købe personale til tog nr 2.

3) Den bar som viser hvor langt toget er nået, få den lavet sådan at den flytter sig automatisk, så man ikke skal sidde og klikke F5 konstant. Kan se i kører JQuery, så det burde ikke tage så forfærdentligt længe at rette det til.

En anden lille ting som jeg undrede mig over, var at mit tog kører fra roskilde, der fra kunne jeg køre til vordingborg på lidt over 1 time, men århus, ville tage mig godt 11 timer. Det kan godt være jeg har glemt alt om geografi fra skolen, men der er så hut jeg visker, ikke 10 tage så langt til århus som vordingborg fra roskilde :D Så måske i skulle tage et kig på tiden det tager at køre mellem stationerne.

En sidste ting jeg tænkte. Har du fået lov at DSB og andre at bruge billeder af togene? det gør spillet lidt federe ja, men har i lov at bruge dem? Bare så DSB ikke kommer efter jer med et kæmpe sagsanlæg :( Det ville i helt sikkert ikke syntes om.

Men ellers keep up the good work. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)