Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytteskat på forskudsopgørelsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har I år valgt at lave et udbytte større end de kr. 48.300,- (Lave skattesats) og skal derfor betale 42% af resten.

Min revisor har indberettet udbyttet til skat, og jeg har indbetalt de 27% via holdingselskabet og udbetalt resten. Revisoren oplyster af de resterende 15% (42%-27%) vil blive opkrævet via den alm. skatteopgørelse for 2013.

Er det muligt at indregne dette i forskudsopgørelsen for 2013?

Hvis det er muligt, hvilket felt skal det angives i og hvor stort et beløb skal angives, hvis jeg f.eks. har valgt at udbetale kr. 100.000,-

På forhånd tak.

Mvh Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er udbytte som skattemæssigt hører til 2013 forstår jeg det som ud fra revisors oplysning om at det manglende bliver opkrævet via alm skatteopgørelse 2013

Din revisor kunne vel fortælle dig det, men udbyttet er betalt UD fra dit holding selskab og i den forbindelse er der indbetalt 27% udbytteskat er det korrekt.

HVIS det hele er 2013 skattepligtigt udbytte så burde svaret jo være, at du skal oplyse 100.000 kr som er hele udbyttet som udbytte af anparts/aktieindkomst på din selvangivelse men jeg har ikke her tilgang til rubrikkerne - måske 301 som jeg husker det - det kan skat svare på hvis ikke andre lige gør det, men det må være det hele du skal oplyse, i en rubrik hvor man opgiver udbytte af aktier på ikke reguleret mærke som der er indeholdt udbytte skat af - 

Hvis du vil skære genvej, så kan du jo også regne ud, at du skal betale 42-27% = 15% i skat af den del er overstiger loftet på 48.300 per person

Med andre ord - Hvis du kun regner isoleret på dette udbytte, så -  hvis det var 100.000 og du er enlig så 15% af 100.000 kr minus 48.300 og er du gift, så minus dobbelt bundfradrag: 96.600 = ialt 3.400 kr x 15% - som du kan indbetale som frivillig skat ved at logge på skat.dk

så slipper du for at rode med forskud og vil se at årsopgørelsen gerne skal indeholde at du har modtaget ialt 100.000 i udbytte og har betalt 27% af det hele og 15% mere af den del der oversteg bundfradraget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt tilrette din forskudsopgørelse og skal i så fald skrive hele udbyttet på f.eks 100.000. Konsekvensen vil være at din skattepocent/månedsfradrag ændres således at manglende udbytteskat betales via højere lønindeholdelse på din løn.

Hvis du gerne vil have skatten afregnet med det samme kan du indbetale frivillig skat som Cookie nævner. Kan du have glæde af likviditeten så vendt til sidst på året hermed.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

"hvilket felt skal det angives i"

Jeg vil også gerne vide,

Udbytte 300.000 kr. (27% i skat = 81.000 kr., 219.000 kr. til mig) i hvilket felt skal det angives 300.000 kr. (forskudsopgørelse 2018)

Tak :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Først er de 27% jo blot op til lidt over 50.000 kr (dobbelt for ægtefæller) og så 42% derefter

Selvangivlesens rubrikker har du her https://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/selvangivelsens-rubrikker-aktieindkomst.html - er det indberettet fra bank eller fra dit eget selskab korrekt, så vil jeg mene det er fortrykt i selvangivelsen. I så fald er der normalt jo også allerede trukket 27% inden udbetaling og nu blot forskellen op til 42% af det over grænsen.

Forskud 2018 er det et korrekt det er de fulde 300.000 du skal have ind i. De tilsvarende finder du med samme tekster i forskud selv - Dete er let beskrevet når du folder ud hvad der skal ind under unoterede aktier - jeg har dem ikke lige men vælg
Fold øvrige rubrikker ud
Find aktieindkomst og feltet for unoterede aktier - mener det er omkring 31x nummer 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)