Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt Wordpress hjemmeside til et andet domæne?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Simpelt spørgsmål!: Er det muligt at flytte sin wordpress-hjemmeside fra 1 domæne til et andet?

Eks.

flytte nuværende design og tekst osv. fra Domæne www.A.dk til www.B.dk ?

På forhånd tak!

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 21:23

korte svar: Ja det er muligt.

backup af database og filer, login på den nye side og upload dertil, rediger wp-config.php filen og du er klar igen på den nye side

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 21:24

Ja... afhængig af størrelsen af hjemmesiden, kan det tage fra 30min til to timer. :) ca.

Tilmeldt 12. Jan 12
Skrevet kl. 21:25

Takker for det hurtige svar!. Vil du have noget imod at jeg kontakter dig her på Amino en dag inden for de næste par uger, hvis jeg får brug for hjælp?

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 21:25

showgoeson:

Simpelt spørgsmål!: Er det muligt at flytte sin wordpress-hjemmeside fra 1 domæne til et andet?

Eks.

flytte nuværende design og tekst osv. fra Domæne www.A.dk til www.B.dk ?

På forhånd tak!

Det er bestemt muligt, ved ikke om du har forstand på kodning, men hvis du har så kig her: http://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 21:26

showgoeson:

Takker for det hurtige svar!. Vil du have noget imod at jeg kontakter dig her på Amino en dag inden for de næste par uger, hvis jeg får brug for hjælp?

Hvis den var til mig, så er du velkommen til at kontakte :)

Tilmeldt 12. Jan 12
Skrevet kl. 21:31

Det var det Kim :-)

Takker for alle svarene! Ville bare sikre mig at det var muligt nu, så der ikke sker noget ved at jeg begynder at arbejde på siden, på et andet domæne, indtil jeg har fundet det rigtige navn til siden :-)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:07

Hej showgoeson

showgoeson:
Takker for alle svarene! Ville bare sikre mig at det var muligt nu, så der ikke sker noget ved at jeg begynder at arbejde på siden, på et andet domæne, indtil jeg har fundet det rigtige navn til siden :-)

Så skal du bare huske at 301 redirecte alle siderne (forside og undersider) til det nye domæne. Alle interne links og eksterne links til og fra din side vil jo efterfølgende komme fra det nye domæne og mister derved sin værdi i søgemaskinerne, medmindre du tager linkjuicen med over til det nye domæne, ved at fortælle søgemaskinerne at siden er flyttet, ved at bruge 301 permanent redirect for hver enkelt side.

Jeg tror det er nemmere at købe det rigtige domæne inden du går igang, for alvor.

/Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 22:41

Du skal bare bruge BackupBuddy,

det tager 5 minuter

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:44

Jens Andersen:

Hej showgoeson

showgoeson:

Så skal du bare huske at 301 redirecte alle siderne (forside og undersider) til det nye domæne. Alle interne links og eksterne links til og fra din side vil jo efterfølgende komme fra det nye domæne og mister derved sin værdi i søgemaskinerne, medmindre du tager linkjuicen med over til det nye domæne, ved at fortælle søgemaskinerne at siden er flyttet, ved at bruge 301 permanent redirect for hver enkelt side.

Jeg tror det er nemmere at købe det rigtige domæne inden du går igang, for alvor.

/Jens

Det skulle helst ikke være nødvendigt at lave 301 redirects fra et udviklingsdomæne, da man jo sætter password (eller som minimum noindex) på udviklingsdomæner, så de netop ikke indekseres af Google.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)