Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det basale for en sælger - Foredrag/workshop. God ide?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Jeg er flytte til Århus og er ved at forelske mig i alt det startup buzz der findes i denne by. Jeg har tidligere været selvstændig, og som i ved når man først har været der, søger man løbende efter det næste projekt.

I dag arbejder jeg som sælger ved en rigtig dygtig webudviklingshus. 

Lidt historie:

Noget af det vi fejlede på da vi havde vores første firma var manglende fokus på salg. Vi var simpelthen ikke gode nok og troede så snart vi havde produktet var salg en bi-ting. Eller nej, det var det vi sagde til os selv, fakta var at vi ikke var gode til det.

Jeg har nu brugt de sidste 5 år på at styrke netop denne del, og salg er en diciplin som alt andet. Jo mere man gør det, jo bedre bliver man. 
jeg er på ingen måde super-sælger der kan sælge sand i sahara. jeg har aktisk heller ikke ambitoner om at blive shotgun sælger der kan sælge alt Jeg ligger kæmpe vægt på person relateret salg, fokus på kundensbehov og konsulent delen af mit arbejde. 

Jeg har ved deltagelse i mange arrangementer i iværksætter miljøet erfaret at de er 95% af alle startups halter på netop salgsdelen og fokuserer på produktet og det omkring. Alle siger; jamen vi har bare ikke det der sælger i os.

Fakta er der er nogle basale værktøjer, teknikker og metoder man blot skal have fat i. Træne og udvikle sin egen stil.

Jeg har drukket mange kopper kaffe med lovende startups og delt de erfaringer jeg har med salg og værktøj. Men jeg kan jo se der er mange derude med samme behov for et skub i en retning.

----------------

Er der en interesse for et seminar omkring emnet. Skal det være et kursus, workshop eller andet. Skal jeg tage mig betalt for min erfaring og metoder. Hvad siger i. Har jeg fat i noget, eller er dette blot en sælgers varme luft?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 15:28

Hmm det må være en nederen ide, siden der ingen svar var. Godt aminoerne har fuldt styr på med salg

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 67
Fra  UP-ON GROUP Skrevet kl. 20:07

Godaften Jens,

Jeg er selv sælger, har arbejdet med fieldmarketing, og arbejder nu som telemarketings sælger.

Jeg har arbejdet med salg de sidste 2½ - 3 år nu, og har været i 4 forskellige virksomheder, og har fundet min plads i Århus, :) 

Jeg ved ikke hvor mange firmaer du har været inden for, men der hvor jeg har været, har alle virksomheder deres redskaber og tror også de har meningen om at de nok selv skal "klare" opgaven med at give deres ansatte salgs værktøjer til kampen. 

Hvis måske du kunne ligge det ud som foredrag, for nybegyndere, til de lidt mere rutineret sælgere og de garvede. For jeg vil også selv blive glad for input fra andre sælgere. Men tror igen det er svært, for de Salg/marketings firmaer der findes, køre sikkert deres egen "oplæreringplan". 

Men det er også rigtig som mange har sagt igennem tiden, "intet er umuligt for den der bære viljen"

Godt initiativ & rigtig go aften. :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 23:24

Hmm har vist også fået formuleret mig dårligt i første post.

Det jeg gerne vil er at give folk der har en ide/produkt eller andet opstart muligheder for at få styr på salg. Da jeg møder rigtig mange som har nogle kamp fede produkter, men som aldrig får succes fordi det basale salgsarbejde ikke sker, og mange på det tidspunkt bare ikke har kapital til at hyrer en sælger.

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 67
Fra  UP-ON GROUP Skrevet kl. 08:44

Ja på den måde kan jeg godt se det, =)

Det er en go ide,

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)