Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping i praksis

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg kunne godt tænke mig at få nogle ting på plads omkring dropshipping.
Jeg har forstået hovedprincipperne i det, fordelene og ulemperne ved at have læst de gode artikler herinde om dropshipping.

Der er dog stadig noget som jeg er i tvivl om, f.eks.

1. Når nu jeg kan se at en kunde har været inde og bestille x antal produkter på min webshop, hvordan formidler jeg så det videre til min shippingpartner?
Skal jeg ind og skrive en mail hver gang med adresse, produkt osv... som min partner så skal sende til den her kunde? Det må da tage en helvedes masse tid hvis man ligesom Wupti og Billigvvs har så mange ordre om dagen og de køre jo også med dropshipping, så vidt jeg ved. 

2. En anden ting er også om det overhovedet er realistisk at finde en dropshipping leverandør hvis man har fået en god idé. Lade os sige jeg gerne vil sælge de her super fede kuglepenne i farverne sort, gul og grøn. Hvor stor er chancen for at der overhovedet er nogle leverandører der tilbyder dropshipping? 
I min bog der lever grosisterne jo lige nettop af at sælge i større mængder, ellers kunne de jo lige så godt selv starte en webshop - det bliver jo det samme (de ville endda kunne tilbyde varerne langt billigere)

3. Hvis min påstand om 2. ikke er korrekt, men at der rent faktisk er massere dropshipping leverandører der beskæftiger sig i nettop dette, hvordan finder jeg dem så? Hvis jeg nu gerne vil finde kuglepenne i sort, gul og grøn (eksempel). 

Glæder mig til at høre jeres svar, så jeg kan blive klogere, som jeg altid gør herinde! Yes

Med venlig hilsen
Alexander 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:45

Hej Alexander

Måske det kan hjælpe lidt, at læse omkring dropshipping her? Du kan endvidere finde udbydere af dropshipping her.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 17:45

Alexander Vibrandt:
1. Når nu jeg kan se at en kunde har været inde og bestille x antal produkter på min webshop, hvordan formidler jeg så det videre til min shippingpartner?
Skal jeg ind og skrive en mail hver gang med adresse, produkt osv... som min partner så skal sende til den her kunde? Det må da tage en helvedes masse tid hvis man ligesom Wupti og Billigvvs har så mange ordre om dagen og de køre jo også med dropshipping, så vidt jeg ved.

Det skal du, men alt kan selvfølgelig automatiseres og endda kobles sammen med leverandørens lagersystem som nogle leverandører tilbyder.

Alexander Vibrandt:
2. En anden ting er også om det overhovedet er realistisk at finde en dropshipping leverandør hvis man har fået en god idé. Lade os sige jeg gerne vil sælge de her super fede kuglepenne i farverne sort, gul og grøn. Hvor stor er chancen for at der overhovedet er nogle leverandører der tilbyder dropshipping? 
I min bog der lever grosisterne jo lige nettop af at sælge i større mængder, ellers kunne de jo lige så godt selv starte en webshop - det bliver jo det samme (de ville endda kunne tilbyde varerne langt billigere)

Det er meget forskelligt fra varegruppe til varegruppe. Noget er mere populært at dropshippe end andet. Det er heller ikke alle leverandører der viser de tilbyder det, men her er det så du skal overbevise dem :-)

Kuglepennene ved jeg ikke lige om du kan finde i DK, men ellers har du hele EU  at lede i. 

Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:54

Tusind tak for svarene! Lige hvad jeg ledte efter.

Flere svar er naturligvis velkomne Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 18:11

Bare fordi nogle ikke tilbyder dropshipping, betyder det ikke at de ikke giver det.

Hvis vi nu siger jeg er indehaver af den berygtede kuglepen shop, og du kontakter mig, og spørger om du kan tilbyde dropshipping af mine produkter, kan jeg enten sige nej og så få en fremtidig konkurrent hvor jeg går glip af 100% af den omsætning du får, eller jeg kan lave en aftale, hvor jeg stadig får noget ud af det når du får kunder.

Men afhængig af hvem du samarbejder med kan det være manuelt pr. mail eller automatik, det kommer an på så mange ting.

Her sidst, så er det jo ikke altid man gider at sælge til private da der er mange flere kunder hvilket faktisk gør tingene mere besværlige. En dropshipper kan (for forståelsens skyld) have 5 store kunder, og de er det eneste de skal holde styr på, de 5 store kunder sørger så for markedsføring af produkterne, opbygning af pæn webshop, seo o.s.v.
Dropshipperen skal så bare sende varer ud og sørge for at have tingene på lager :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)