Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af crossfit

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Grenå
Tilmeldt 14. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Boxen Thisted Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kære iværksætter

Jeg går og fifler med en idé om at starte mit eget crossfit center. Jeg er "uddannet" Crossfit instruktør level 1, og har været på forskellige rejser til USA for, at mestre dette endnu bedre. Jeg har været medlem af det lokale crossfit i lidt over 2 år nu, og det fascinere mig utrolig meget. Jeg er meget bidt og brænder for denne idé om at blive selvstændig. Jeg har dog ingen uddannelse andet end min HHX, så jeg har ikke særlig meget styr på hvordan og hvorledes. Jeg er meget modtagelig overfor eventuel partnerskab. Og det mit egentlige spørgsmål var om der er nogle crossfit iværksættere herinde på Amino. Eller nogen som har en erfaring indenfor opstart. Her tænker jeg på: priser for opstart. Køb af diverse udstyr. Kapital, lån i banken osv.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, hvis jeg kunne leve af at have dette crossfitcenter og kunne koncentere mig fuldt ud omkring dette. Så hvis der er nogle der har nogle gode råd eller eventuelle overvejelser jeg skulle gøre mig, ville jeg blive rigtig glad. Jeg håber at dette drøm kunne realiseres inden sommerferie - Juli 2013. 

Fra Århus
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 96
Fra  Whybeard Skrevet kl. 01:28

Det lyder som et superfedt projekt! Jeg har ikke den store erfaring med opstart af den slags store IRL-projekter, men jeg synes helt klart det lyder som en fed idé.

Så kunne man (forhåbentlig), hvis man KUN træner crossfit, træne det billigere end i Fitness World. Jeg er nede med idéen!

MEN...

Jeg tror - baseret på ren mavefornemmelse - at du bliver nødt til at justere lidt ved din drøm om at åbne inden juli 2013. For ikke at sige MEGET. Der er under 80 dage til, og hvis du ikke er kommet længere end du er, så tror jeg ikke du skal regne med at være klar allerede dér.

Venlig hilsen,

Christian, http://ny-musik.dk.

ct@ny-musik.dk

Mange hilsner,
Christian, CEO hos cShakers.dk (håndsyede køletasker til din proteinshaker) [åbner i nyt vindue]

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 04:50

Hej Jakob
Jeg har ejet og driftet flere fitnesscentre i DK og startede også crossfit op i en 300 kvm sal, i et af disse centre, så jeg har da lidt erfaring hermed. Spørg gerne, hvis der er noget du vil vide. Jeg kan dog allerede nu sige, at der hvor det går galt for mange af dem, der starter fitness/crossfit centre op, er at de er "forelsket"i træningen - ikke i det at drive forretning og at markedsføre denne og så går det næsten med garanti galt. Intet kommer af sig selv i fitnessbranchen, så det lyder umiddelbart til, at det vil være godt for dig, at teame op med en kompagnon, der har de evner, som du ikke har. Groft sagt, kan man sige, at trænere og instruktører, kan man ALTID finde, men dem der har de forretningsmæssige evner i denne branche, er der knap så mange af :-)

Uden at kende dig, dit forhold til banken, din økonomi osv, så kan jeg næsten med det samme sige, at det bliver meget svært at låne ret mange penge til et sådant center i banken. Jeg har solgt flere motionscentre, så jeg har været møllen igennem flere gange og ved, hvor svært det er for folk at låne penge til fitnessbranchen. Problemet er netop, som ovenfor antydet, at dem der oftest vil låne penge til et sådant center, er folk der brænder for at træne - ikke for at drive forretning.

Har du fundet et lokale? Ved du hvad udstyret koster? Kender du alle de andre udgifter der er, udover huslejen? Har du gjort dig nogle tanker om, hvor mange kunder du skal have, for at det kan løbe rundt og hvad de skal betale for at deltage?

Hvor i landet, kunne du tænke dig at starte op?

De bedste hilsener

Jørgen Linnet 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 133
Fra  MMASHOP.DK Skrevet kl. 07:37

Hvor er det i landet?

Lyder interessant.

www.mmashop.dk  Alt til MMA, Karate,Kickboxing,Taekwondo,Judo,BJJ,Jiu Jitsu,Muay Thai, Kosttilskud, Streetwear og trænings udstyr.

Husk at se vores blog - www.mmashop.dk/blog

Vi er skam også på google med nyheder om MMA Udstyr https://plus.google.com/+MMAShopDK

Følg vores RSS Feed: http://www.mmashop.dk/index.php?route=feed/google_product_feed

Fra Herning
Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 07:47

Har sendt dig en PM

Fra Grenå
Tilmeldt 14. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Boxen Thisted Skrevet kl. 14:37

Hej Jørgen.

Tak for det hurtige svar. 

Jeg har fundet lokale/hal. Jeg kender til omkostninger udover husleje, og jeg har lavet en slags "nulpunktsberegning" over hvor mange kunder centret skal have for at gå i 0. Det eneste jeg har svært ved at finde ud af, er hvor jeg skal købe mit udstyr. Hvor det er billigst og bedst osv. 

Jeg kan sagtens se hvad du mener og pointen i at skulle finde en partner med forretningsmæssige kvaliteter. 

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:30

Hej Jakob

Jeg har selv været med på sidelinjen, da en god ven skulle starte fitnesscenter, hvilket stadig køre rundt. Trods hårdt arbejde i næsten et år, er han stadig ikke nået til et punkt, hvor det er sjovt og man kan leve af det. Såfremt dine leveomkostninger er lave forbedre det selvfølgelig dine "chancer" for at overleve indtil du har fået skabt et ordenligt medlemstal.

Et par gode råd:

Lav en detaljeret markedsanalyse: Hvor ligger de nærmeste centre, hvad tilbyder de, hvor vil du skille dig ud?

Når det er afklaret skal du så stikke en finger i jorden og finde ud af om folk i lokalområdet overhovedet er interesseret i denne type træning, eller det måske kun er et begrænset antal.

Ideen er super fed og benytter mig også selv denne fantastiske træningsform flere gange om ugen, men du må være klar på virkelig at tage en kamp op. Det er bestemt ikke et 8-16 arbejde du bevæger dig ud i og det er måske heller ikke muligt at drive centeret alene til at starte med. Hvis jeg var dig ville jeg finde 1-2 der havde samme interesse, men fx med en anden baggrund, alder, etc. På den måde vil I kunne supplere hinanden godt i de forskellige beslutningsprocesser og du slipper for at stå bag disken i centeret i hele åbningstiden.

Mht. udstyr vil jeg råde dig til at holde øje med dba, qxl osv. Crossfit kræver jo ikke de vilde maskiner, så mange gange kan det brugte udstyr være en fin løsning i starten.

Ønsker dig held og lykke med projektet!

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:11

Hej Jakob.

jeg vil lige høre hvordan dit projekt køre, og hvor langt du er kommet.

mvh Kenn

Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:17

Hej. Er du kommer vider med dit crossfit center. 

Eller har det din intresse endnu. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)