Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør i mod stress?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu arbejder jeg selv med blomster og kender til branchens rytme, form mit eget vedkommende gør jeg flg.
I min hovedpude ligger der en lavendelpose.
Inden jeg går iseng uanset tidspunkt bygger eller sortere jeg lego.
Jeg spiser æg, bacon, pølser og røget fisk hver morgen.
Det er det der bringer mig gennem dagen, det der giver mig overskud.
Jeg har været nede og arbejdsdygtig i to år med stress og det ønsker jeg ikke igen.
Jeg er overbevist om at det er disse tre ting der gør at jeg har overskuddet til at køre på med mere end 320 timer i sæsonens fem måneder.
Nå ja også bevistheden om at jeg ikke ønsker mig tilbage til den tilstand igen.
Håber det kan bruges

Fra Middelfart
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 66
Fra  DAMAVI Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Den eneste hurdle du skal overvinde er egentligt, hvad der er acceptabelt for dig at spendere på de bløde værdier i din tid og dine driftomkostninger. I din branche, er du ikke i tvivl om, at du skal bruge nogle gode håndredskaber, noget maskinkraft, og det koster alt sammen, men du kan straks mæke det fysisk i ryggen og knæene, hvis ikke du har det rette grej. Hvis jeg sagde til dig, at du "sagtens kan arbejde videre med en knækket skovl, du skal bare ligge på knæ imens du graver", ville du nok tænke, at det ikke var en optimal løsning, og at det bedste var, at du købte en ny!

Sådan er det også med det psykiske. Måske har du glemt at føre de bløde værktøjer på dine driftsudgifter? Det kan man ikke mærke lige med det samme, men nu kommer det! Jeg kan sagtens give dig nogle råd om de små ting jeg gør for at komme natteroderiet til livs, for det har jeg også til tider. Men det vil ikke virke, hvis du ikke er enig.

Derfor må du selv lige sætte dig ned og tage fingeren på din egen puls og finde ud af hvad du bedst tror på. Brug noget tid på at google eller læse om de forskellige værktøjer, og find så ud af, om du tror mest på hypnose, psykoterapi, coaching, mindfullness eller andre. Hvis du tror der er lette løsninger tager du lige så grueligt fejl, som hvis jeg påstod jeg kunne være gartner hvis jeg blot købte en trillebør.

Du har en vis uddannelse/træning i dine arbejdsfunktioner. Det kommer også til at koste lidt uddannelse/træning i at håndtere det mentale i at være selvstændig. Vær ikke bange for at gå i gang, jo før jo nemmere.

Du må gerne skrive til mig, hvis du alligevel vil have de fif der virker for mig:)

Mvh Tina

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Hvis du føler at du har brug for hjælp kan jeg varmt anbefale Jørgen Lund - http://www.stressklinikken.dk/

Jørgen er ikke kun en psykolog, men han har også en praktisk forståelse for hvordan det er at drive en forretning/arbejde i erhvervslivet og være stresset. Han har både hjulpet mig, og flere af mine venner. 

Med venlig hilsen

Bengt


 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Stress er en illusion, stress skal arbejdes væk!

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra næstved
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 21
Fra  coaching by jj Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

dhanse15:
Hej.
Kører på 2. Sæson med min lille virksomhed hvor jeg ordner haver og anlæg for virksomheder og private. Nu er sæsonen ved at komme i gang efter vinteren, og de første faste kontrakter er ved at være i hus. Men jeg syntes at tankerne kører rundt i hovedet konstant. Sover dårligt for tiden, vågner tidligt og kan ikke sove længere, vrisser af fruen og ungerne og udviser tegn på lettere stress. Men hvordan u der man dette når man vil sin virksomhed det bedste og at man skal få succes med det man nu har satset på. Kan man undgå at få stress af at konstant tænke på muligheder, kontrakter, reklamer, priser, tilbud, aftaler, møder, lån, bogføring og selvfølgelig sin familie.
Mvh
Dennis Højsgaard
Damsbro Have & anlæg
Damsbro.dk

 

Hvis jeg var dig Dennis.

Så ville jeg tage fat i en stress coach. Stress er noget man skal tage alvorligt.

Har du brug for yderliger råd. så send en pm til mig

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter uden grænser:
Stress er en illusion, stress skal arbejdes væk!

Efter 20 år i IT branchen med ansvar for en milliardbudget, 70-80 timers arbejdsuge, stort hus i Nordsjælland og en dyr kone var stress ikke en illusion.

Jørgen gav mig nogle værktøj så jeg kunne finde en anden vej. Nu laver jeg noget helt andet. Arbejder stadig en hel del. Men med ting som jeg føler giver mig mening og energi.

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Først og fremmest stor ros for, at du allerede nu kan se tegnene på stress. Jo tidligere desto bedre. Yes

Jeg har selv været hele turen igennem mht. stress og tro mig, det er ikke en vej jeg kan anbefale. At gå fra stort ansvar og håndtering af mange ting på en gang, til ikke at kunne overskue 4 spørgsmål på et papir - det er IKKE sjovt. At opleve sig selv svækket på den måde, er ofte en overset del, af det at være ramt af stress. Men ikke desto mindre kan det være en konsekvens af stress. Hertil er der de ikke altid forstående omgivelser.

Men det er godt, at du allerede nu, har opdaget det. Det giver dig håb om, at du kan nå at vende om mht. "den forkerte vej".

At ignorer stress er det samme som at køre over for rødt. Du bliver ganske vist advaret med dyt og lignende (omgivelser, venner, familie, prikken i bryst eller arm). Men hvis du bliver ved at ignorere kroppens signaler, så kan det få konsekvenser. I værste fald meget alvorlige! Så lyt til din krop, den modarbejder dig ikke. Den prøver blot at fortælle dig, at den ikke kan følge med/får den rigtige næring/rigtige motion eller noget lignende.

Som det tidligere i denne tråd har været nævnt, så anbefaler jeg også samtale med psykolog, coach, terapeut eller lignende. Bare det at få lettet sit hjerte og få bekræftelse og imødekommenhed, gør en stor forskel. At fortælle det til venner eller familie giver ofte en uforstående eller bekymrende tilbagemelding. Dette har man som regel ikke brug for, da man forsøger at opbygge sin styrke igen. Derfor kan det være godt at tale med en "fremmed".
Hertil kan jeg ligeledes anbefale motion. Hvis du er frustreret/nervøs/bange, så måske noget motion, hvor du kan slå på noget. Fx. boksning eller kampsport af en art. Smile

Jeg er personligt stor fan af Anthony Robbins og bruger rigtig meget tid på hans materiale. Han anbefaler følgende 5 trin (kort oprids):

1) Kontroller dine tanker. Tillad kun positive ting at komme ind i dit sind. Start hver morgen med at læse noget positivt. Om aftenen inden du går i seng, kan du gennemgå alle de ting du er taknemlig for - helbred, familie, venner, bolig, kunder, mad, ferie, osv. Det skaber positiv energi.

2) Styrk din krop. Årsagen er, at frygt/nervøsitet osv. er fysisk. Når du træner igennem, viser undersøgelser at ens kropskemi ændres straks til det bedre. Nu arbejder ens krop og sind sammen igen.

3) Find noget der er større end en selv. Noget man er inspireret af. Noget der er større en ens "smerte".

4) Find en rollemodel, der kan inspirere dig til hvad der er muligt. Fx. find en som du synes gør et fantastisk arbejde mht. at kombinere karriere, familieliv og forretning.

5) Der er altid nogle, der har oplevet noget være end en selv. Så hvis du kan hjælpe en, der har det hårdere end dig selv, så sætter det dit liv i perspektiv. + det minder en om, at livet ikke handler om "mig", men "vi".

Hemmeligheden til et godt liv er at give - Til iværksættermessen i Køge 2013 nævnte Thorborg og KASI Jesper også det her med at give. Så der må være noget om det :)

Her er et link til Anthony Robbins videoen:



Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Imens du undersøger mindfullness (som jeg også kan anbefale) og andre redskaber, så vil jeg nævne at for mig spiller kosten gevaldigt ind - kaffein (kaffe, cola mv) og tilsætningsstoffer (især sødemidler og farve- og smagsstoffer) giver problemer som jeg ikke har, når jeg undgår disse. Læs etiketterne på de ting du spiser og drikker og Google evt. Sue Dengate failsafe.

Prøv også at skære ned på sukker (igen, læs etiketterne), man kan evt. få stress reaktioner derfra (se feks. her  http://www.irisgruppen.dk/artikler/sukkerstress.pdf).

 

Mvh,

Susanne

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se du allerede har fået en del svar :)

Må indrømme jeg kun har skimmet de fleste hurtigt igennem, så beklager hvis noget gentages.

Når man har stress så bliver der skudt adrenalin rundt i kroppen, og det er som sådan ikke så slemt igen - men adrenalin er bygget til at give kroppen ekstra energi til at løbe fra en bjørn, hvor det så bliver forbrændt i musklerne.

Men når det skyldes noget udelukkende psykisk, så pumper det bare rundt i blodet igen og igen, og slider på kroppen, og gør en negativ.

Det er derfor at motion er godt imod stress, da det forbrænder adrenalinen - det er symptom behandlingen.

Selve "kuren" er at finde ud af hvad det helt præcist er der gør dig stresset - her er blyant og papir en god ide (eller en anden måde at skrive det ned på), og så sætter du dig bare i gang med at analysere punkt for punkt, hvorfor det stresser dig, og hvad du kan gøre ved det.

evt. en så lav også en liste hver dag, over hvad du skal lave den dag, både privat og arbejdsmæssigt, og så kryds af efterhånden som du får det gjort, det giver overblik.

Stress skyldes nemlig ikke at man har travlt - at have travlt er sundt. Stress kommer når det er uoverskueligt.

Håber det kan bruges, og held og lykke :)

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes de kære med amino'er har været godt omkring, men her er lige et par gentagelser :)

Sørg for at motionere

Spis sundt og varieret

Kom i gang mindfulness kan personligt anbefale nuets kraft af Eckart Tolle, den kan også fåes som lydbog så du kan have den med på farten. Jeg lytter selv til den både når jeg træner, går tur med hunden og når jeg skal fra a til b :) held og lykke med det ;)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)