Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør i mod stress?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Damsbro hus & haveservice Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Kører på 2. Sæson med min lille virksomhed hvor jeg ordner haver og anlæg for virksomheder og private. Nu er sæsonen ved at komme i gang efter vinteren, og de første faste kontrakter er ved at være i hus. Men jeg syntes at tankerne kører rundt i hovedet konstant. Sover dårligt for tiden, vågner tidligt og kan ikke sove længere, vrisser af fruen og ungerne og udviser tegn på lettere stress. Men hvordan u der man dette når man vil sin virksomhed det bedste og at man skal få succes med det man nu har satset på. Kan man undgå at få stress af at konstant tænke på muligheder, kontrakter, reklamer, priser, tilbud, aftaler, møder, lån, bogføring og selvfølgelig sin familie.
Mvh
Dennis Højsgaard
Damsbro Have & anlæg
Damsbro.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

uh jeg tror det er meget individuelt faktisk. Jeg tror ikke man altid kan være garanteret mod perioder hvor man med problemer ligger og tumler med dem om natten. Der er ikke en let kur til det, men hemmeligheden ligger naturligvis i at prøve at styre det med at tænke på forretningen, til at ligge inden for ganske bestemte tider - nemlig arbejdstiden - og nå ja, for mig under rejser i fly OG når jeg går tur alene med hunden.¨

Man skal regne med, at sengen og natten er det absolut dårligste tidspunkt. Alt blir forstærket - alle bekymringer, selv små, som man næste dag i dagslys godt kan se ikke er voldsomt relevante, bliver kæmpestore og løsninger finder man slet ikke liggende i sengen. Man skal finde noget andet at tænke på, evt stå op, gøre noget andet - læse en avis, surfe nettet for sjov og lignende. 

Ingen kaffe inden sovetid - ikke for tidligt i seng. 

Jo mere du har dine planer gennemtænkt under arbejdsdagen, jo lettere kan du slutte den af med at sige, OK - nu er jeg så langt jeg kan komme idag - og NU er det slut med firma og goddag til hverdag.

Jeg faldt over lidt råd om bekymringer engang - som jeg kan dele;

Bekymringer -

RÅD 1: Accepter usikkerhed som en kendsgerning - ikke alt kan være sikkert.

RÅD 2 : Udsæt det at være bekymret. Smid det ikke helt bort, men bestem dig for, at det vil du bekymre dig om kl 20 i 15 minutter hvor du kan tænke det igennem, og udsæt så igen

RÅD 3: Lad være med kun at se på worst case scenario. Det kan vise sig at gå langt bedre - Er det virkeligt en håbløs situation, eller er det dit krav til sikkerhed der gør at den ser håbløs ud? Hvad ville mit råd være til en ven der havde det problem?

---------
UNDGÅ:

At tænke i alt eller intet - se ting i sort og hvidt og overse alle mellemtingene

Læd være med generalisere ud fra enkle negative oplevelser, det er ikke sikkert samme situation næste gang ender ligese.

Lad være med at kun fokusere på det der kan gå galt - tænk på det kan gå godt og som er gået godt Lad være med at tro at det værste sker. (hvis piloten siger vi er på vej ind i turbulens betyder det ikke at nu er flyet ved at styrte)

se på BEKYMRINGER som en dårlig vane - dårlige vaner kan og skal man af med.

Bekymringer kommer ofte af at man ikke har tillid - til sig selv eller andre - vis og giv tillid.

Accepeter at livet kan leves på mange måder. Ser du kun en måde, vil alle andre bekymre. Accepter at livet kan leves på mange måder og andre end den du har set som den der duer for dig. Ting går sjældent rigtigt galt i her i DK

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hjælper mig, at løbe en tur eller ligge mig ned 20-30 minutter med en god ansigtsmaske :-)

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

det da rigtig godt du selv kan se de små signaler kroppen sender så du kan få gjord noget ved problemet, er ferie en mulighed ? er der ikke tid til det skulle du måske bare overveje at give dig tid selvom det koster Smile 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Jeg ville ønske jeg kunne sige hvad du skulle gøre, men faktum er at jeg er elendig til selv at håndtere det. Faktisk er det så slemt at jeg pt. er på vej til at få professionel hjælp til det. Jeg kunne fortælle dig en lang række af symptomer, men til hvad nytte... sjovt er det ikke.

Derfor vil min bedste anbefaling være at gøre noget ved det nu, og ikke om 1 uge, 1 måned eller ja, før det er for sent.

Jeg tror en vigtig ting er at erkende at man selv vælger stress, for det er ofte beslutninger eller handlinger man ikke mener at kunne træffe, der gør at man for stress. Skal du lukke virksomheden, tage et deltidsjob, eller hvad er det der skal til, før du kommer oven på ?

Jeg har selv valgt det ingen tvivl der, men jeg vælger det på det grundlag at jeg giver min familie de bedste muligheder. Min kone er syg og for derfor ingen penge fra kommunen... det gør at jeg skal skrabe penge sammen hver måned til hele familien. Modsat kan vi sygemelde hende ved kommunen, men så ved jeg hun går ned med flaget, og det kommer til at ramme mine børn. Så hellere at det blot rammer mig, end 3 andre. (velvidende at det ikke altid er sjovt at have en far med stress)

Så tænk godt over hvad det største skridt er at du kan tage for at hjælpe dig selv og din familie.

Fra Malmö
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Inspired Living Application - independent associate Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

SKRIV ned det du tänker på, så ska du se att en hel del försvinner :)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Det lyder som om, der pumper nogle stresshormoner rundt i kroppen på dig, og i den forbindelse kan jeg allerbedst anbefale genopladning.

Jeg har tidligere lavet denne korte video om energi, hvor en stresstilstand er en af dem. Måske kan det hjælpe dig med at forstå, hvad der sker - og hvad du kan gøre ved det. Jeg bruger selv denne figur rigtig meget i mit liv.

Dbh

Tommy

 

Hej med dig :-)

Fra Helsinge
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 34
Fra  IT Eksperten ApS Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Et værktøj jeg har lært at bruge og som virker for mig er Mindfulness.

Du kan prøve at Google lidt på det og hvis du finder det interessant vil jeg anbefale dig at finde en person som arbejder med Mindfulness og investere nogle timer i at lære at bruge det som et redskab i hverdagen.

Mvh

/Michael

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så kommer der lige en video mere. Det er ikke for at gøre reklame for mig selv, men nu har jeg bare tilfældigvis lavet videoer om emnet, så det er noget hurtigere end at skrive det ned igen :-)

Her er en om søvn og idéer, der kommer strømmende.

Hej med dig :-)

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 466
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har selv været den store tur igennem med stress og er slet ikke ovre den periode.
Men på mig hjælper det at koble helt fra alle former for arbejde.
For det meste går jeg ned og træner i indbildningscentret (træningscenter), ansigtmaske, rydder stille og roligt op eller sætter en gå film på og bare er mig selv.
men alt i alt, det er meget forskelligt fra perso til person hvad der er nødvendigt at gøre for ikke at stresse sig selv! - og husk på, psykologion er en lige så stor faktor ;)

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)