Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dødsfald + urimelig boligforening Hjælp!

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Aug 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Bilen havde en værdi af kr 114.000 kr og blev givet som gave 3 uger før han døde.
Vi vidste han var ret syg, men alligevel ikke så syg så han kunne komme på hospice - men kom på plejehjem (det nåede han i 2 dage) inden han atter kom på hospitalet og døde der 4 dage efter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kbeck:

Bilen havde en værdi af kr 114.000 kr og blev givet som gave 3 uger før han døde.
Vi vidste han var ret syg, men alligevel ikke så syg så han kunne komme på hospice - men kom på plejehjem (det nåede han i 2 dage) inden han atter kom på hospitalet og døde der 4 dage efter

lyder jo som over gaveafgiftsværdi - så måske ikke så optimal - uanset gaven var arveforskud samtidigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
lyder jo som over gaveafgiftsværdi - så måske ikke så optimal - uanset gaven var arveforskud samtidigt

Nja, de var vist to om at dele, så de kommer under de 64.300 per person, men jeg kunne nu godt forestille mig at skifteretten lige vil se på sagen en gang til...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ah ok -men ja

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Aug 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja vi er to om at dele de 114.000 - så vi fik 57.000 hver.

Beløbet er ikke oplyst til skifteretten - de nævnte der var en nyere bil og jeg oplyste den var solgt inden dødsfaldet. De spurgte ikke hvor længe inden og jeg oplyste heller ikke inden. Men det var nu ikke for at skulle snyde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

her var et gavebrev jo nyttigt - men I må jo begge vidne om at det var gave og det var inden dødsfald og så tage den derfra. Skifteretten har jo fået besked (har sikkert kunne se bilen som ejendom) men som jeg forstår det, indgår beløbet ikke i boet som skifteretten bruger som grundlag - eller hyr?. Spørgsmålet er om du skulle være bobestyrer overhovedet eller kan slippe for det, så skifteretten bare må få henvendelser fra udlejer mm direkte og I ikke får noget med arven

Jeg kan ikke se noget ulovligt i at i fik den gave - og I må vel kunne vise den er overført i netbank i rimelig tid inden dødsfaldet - og stå sammen om at det var en gave (hvad skulle det egentlig ellers være hvis det bare er overført) Det er jo ikke ulovligt at give gaver hvis man er syg men ved sine sansers fulde brug

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Spørgsmålet er om du skulle være bobestyrer overhovedet eller kan slippe for det, så skifteretten bare må få henvendelser fra udlejer mm direkte og I ikke får noget med arven

TS er sikkert heller ikke bobestyrer, for det lyder som om boet er vurderet til at være uden midler og derfor er udlagt til anmelderen af dødsfaldet (boudlæg). 

Det vil så være et juridisk spørgsmål om pengene fra bilen er givet så tæt på dødsfaldet at de skulle have været regnet med i boopgørelsen, hvad der jo ville ændre skifteformen radikalt.

Skifteretten bør tage stilling til spørgsmålet. Og hvis gaven - og dermed boudlægget -  var ok, vil de normalt skrive til udlejer at der ikke er penge i boet til husleje/istandsættelse.

Tilmeldt 28. Aug 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg tog kontakt til skifteretten omkring min fars dødsfald, så nævnte de selv en nyere bil. Jeg sagde, at den var solgt før han døde og der blev ikke stillet flere spørgsmål til dette. Derefter blev sagen afsluttet med boudlæg.

Nu må jeg så afvente skifteretten. Min fars udlejer har sendt en fraflytningsrapport med "anslået" udgifter og dem har jeg ikke reageret på. Tænker, at dem bør hun vel henvende sig til skifteretten med - idet det er hende der har "åbenet" det hele op igen på baggrund af bilen og hendes krav på kr. 7.000 for at få fjernet det storskrald ikke tog med. Et beløb jeg har skrevet til skifterretten jeg finder fuldstændigt helt hen i vejret omkring. For det beløb kunne jeg ligeså godt have bestilt nogle til at tømme hele lejligheden frem for vi selv knoklede hele dagen
Side 3 ud af 3 (29 indlæg)