Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maskine til fremstilling af brætspil

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg har lavet nogle spil, specielt til skolebrug, som jeg kunne tænke mig at producere. Hvor finder jeg en god maskine, der kan fremstille kvalitets spilleplader og tilbehør? Spillebrikker skal der selvfølgelig også til, kan man få en mindre avanceret 3-d printer til en rimelig pris - eller hvad gør man der?

Håber nogen kan hjælpe mig.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 16:11

Hej Kiz,

Kommer naturligvis meget an på ambitionsniveauet - men at lave brætspil er en proces der idag indebærer mange processer.

Hvis vi "bare" tager et Ludo spil - sker det typisk ved:

1) Papir trykkes

2) Papir klæbes på bogbinderpap

3) Pap trykkes til æske

4) Æske udstanses, rejses og limes

5) Vejledning trykkes

6) Brikker og terninger enten produceres, eller købes - typisk fra trediepart!

7) Pakkes i poser

8) Samles i æsken, som lukkes med toplåg

9) Enkeltvis folieres

10) Pakkes i kasser 

11) Leveres til grossist

OG 

selvom processen er stor og kræver flere processer, maskiner m.v. så er jeg fortsat af den overbevisning af kvalitet OG pris ikke mindst er billigere ENDNU end f.eks. at købe en printer (som skal være større end A3 typisk), en opklæber og en 3D printer til brikker... måske det bliver billigere... men jeg mener vi engang lavede et spil i 300 eksemplarer hvor der var 500 sæt kort i, terninger, brikker, spilleplade osv.. for små 80,- kr. sættet... og hvis man først er igang, så vil stk. prisen falde voldsomt hvis oplaget stiger..

Det skal nok kunne betale sig på et tidspunkt, men lige nu tvivler jeg meget ... hvis du finder en løsninger, som er lønsom så er jeg meget nysgerrig på løsningen. Et serieproduceret ludospil i flere tusinde eksemplarer koster ikke mange penge - gætter på omrking 8-15 kr..

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 14. Apr 13
Skrevet kl. 18:43

Hej Morten

Tak for din respons.

Ja jeg ved det er en længere proces. Mit problem er at få lavet en ordentlig spilleplade, den skal være stor, så den skal foldes!

Ved du om der er nogen der kan trykke det jeg har brug for, til en fornuftig pris?

Kiz

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 18:45

Mit firma laver spil - ved små oplag i baltikum og ved større oplag i Kina - alt efter hvad det skal kunne... Send evt. specs. til mre@printprovider, så får du en pris... Hvis du har tegninger, billeder eller noget der ligner vil det gøre det hurtigere/lettere at finde en pris til dig!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:03

Jeg vil anbefale, at du i første omgang finder en producent, som har den fornødne viden og ekspertise til, at lave et tilfredsstillende produkt.

Du vil altid henover tid kunne vurdere, om dit salg egner sig til, at du vælger at involvere dig i flere led af værdikæden.

Med andre ord - du kan næsten kun brænde nallerne, hvis du vil opstarte en produktion uden den fornødne viden. 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:00
Tilmeldt 14. Apr 13
Skrevet kl. 01:48

Tak for dit svar.

Kiz

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)