Har selv også lige kørt Synology uden nogen problemer, men ville jo lige høre om der var nogen fordel i at skifte til QNAP ? Forøvrigt, er det rigtig forstået at man kan sætte eksempelvis synology op som Time Machine og så vil min MBP hele tiden kopiere / backup til min NAS, lidt ligesom en lokal "Dropbox" funktion? |
Lucas - Hosting4Real:Kasper Braun:................................................................................
Mads S. Petersen:Kasper Braun:men Dropbox er ikke beregnet som backup. Her ville det være smart at vælge en decideret backup-løsning.Hvorfor er det ikke beregnet på backup?
Derudover har deciderede backuptjenester også fokus på at have dataene flere steder, så en enkelt disk eller enkelt server eller whatever der går ned eller i stykker - ikke forårsager datatab.
- Dropbox køre på Amazon S3 standard - så bliver skam replikeret :)
- De bruger også AES-256 standard til at kryptere data, alt bliver sendt over SSL (256 bit).
Reference: Dropbox Security
Ja, men selvom data bliver replikeret - så kan man jo stadig ændre det og så er det de nye data der bliver replikeret.
Samtidig hæfter jeg mig ved at data først bliver krypteret når de er lagt op, og nøglerne styres af Dropbox. Der har været huller før der har tilladt andre folk at se i andre folks Dropbox mapper.
Den backupløsning jeg bruger krypterer tingene i RAM, og lægger så dataene op på serveren over en SSL-krypteret forbindelse. Samtidig er det med den løsning jeg bruger muligt at specificere et password man vil bruge til kryptering. De arbejder på en mulighed for at man selv kan styre sine nøglefiler - selvom man allerede kan sætte et password på.