Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny NAS - 1 eller 2 diske

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg skal have en ny NAS, men er kommet i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge en med 1 eller 2 diske i. Jeg skal bruge den som medieserver og som Apple Time Machine backup af min MBP.

Jeg har haft kig på følgende 2 NAS med 2 diske, men hvad synes i?

QNAP TD-219P II og Synology DS213, begge med 2 stk. Western Digital RED 2 TB diske

Hvad ville i vælge, jeg glæder mig til at høre jeres løsninger :)

NB! Jeg kører også backup "ud af huset" til en dropbox pro konto!

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 13:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville personligt vælge en med 2 diske, og så have software RAID 1 på. Klogt at have backup ud af huset, men Dropbox er ikke beregnet som backup. Her ville det være smart at vælge en decideret backup-løsning.

Men det er jo bare min holdning :)

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 13:45

Jeg har selv en DS212+ med 1 harddisk på 3 TB. Den kører bare uden problemer. Har du ikke brug for pladsen eller at have backup, så start med en harddisk.

Du har jo altid mulighed for at tilslutte en ekstra harddisk uden problem. I hvert fald med Synology.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 13:46

Mads S. Petersen:

Hej 

Jeg skal have en ny NAS, men er kommet i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge en med 1 eller 2 diske i. Jeg skal bruge den som medieserver og som Apple Time Machine backup af min MBP.

Jeg har haft kig på følgende 2 NAS med 2 diske, men hvad synes i?

QNAP TD-219P II og Synology DS213, begge med 2 stk. Western Digital RED 2 TB diske

Hvad ville i vælge, jeg glæder mig til at høre jeres løsninger :)

NB! Jeg kører også backup "ud af huset" til en dropbox pro konto!

Nu er jeg Synology fan, så vil anbefale dem - og klart med 2 diske så du kan sætte raid1 op.

Begge har 2.0ghz CPU, 512megabyte ram, og begge supporter op til 2x 4TB harddiske - så ja, tror du kan tage den du syntes mest om, men jeg kan ihvertfald godt lide synology

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 13:59

Kasper Braun:
men Dropbox er ikke beregnet som backup. Her ville det være smart at vælge en decideret backup-løsning.

Hvorfor er det ikke beregnet på backup?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 14:00

Jeg har selv lige kørt en med 1 disk, og synes jeg ville prøve noget nyt og måske så med 2 diske :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 14:05

................................................................................

Mads S. Petersen:

Kasper Braun:
men Dropbox er ikke beregnet som backup. Her ville det være smart at vælge en decideret backup-løsning.

Fordi Dropbox er designet til at dele dokumenter med andre - mere end det rent faktisk er designet til backup. Nogle af de ting som en backup service gør, som Dropbox ikke gør -

- Ordentlig sikkerhed (inkl. kryptering)

- Er "frakoblet" computeren når det ikke er i brug - eller det eri hver tald ikke som standard muligt for brugeren at slettet et dokument eller en fil ved et uheld.

- Checksums - der beregnes checksums for at sikre sig at filerne er ens og ikke beskadiget

Derudover har deciderede backuptjenester også fokus på at have dataene flere steder, så en enkelt disk eller enkelt server eller whatever der går ned eller i stykker - ikke forårsager datatab.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 14:09

Kasper Braun:

................................................................................

Mads S. Petersen:

Kasper Braun:

Derudover har deciderede backuptjenester også fokus på at have dataene flere steder, så en enkelt disk eller enkelt server eller whatever der går ned eller i stykker - ikke forårsager datatab.

• Dropbox køre på Amazon S3 standard - så bliver skam replikeret :)
  • De bruger også AES-256 standard til at kryptere data, alt bliver sendt over SSL (256 bit).

Reference: Dropbox Security

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 14:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu skal det jo heller ikke ende i en Dropbox diskussion, når spørgsmålet var et andet :)

Jeg kan godt følge at Dropbox ikke er en decideret backup løsning, men jeg ser den stadig som en backup mulighed og mulighed for at tilgå sine filer alle steder fra uanset fysisk placering.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:16

Jeg stod selv og skulle vælge mellem Qnap og Synology - Endte med Synology og er rigtig glad for mit valg :-)

Jeg kører med en DS411J med 4 diske. Den har også to usb-indgange, hvis man skal bruge mere plads :)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)