Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web applikation i opstartsfasen, hvilke udgifter skal jeg forudse?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Vi er et ungt team, og selvom vi har været med på sidelinjen i andre start-ups, er dette vores første vi selv har startet op. Lige nu er vi igang med at skrive forretningsplan(Kedeligt, men det har vi erfaret at man bliver nødt til), og i den forbindelse skal vi også lave et budget.

Vores situation er den, at vi har fået en stjerne udvikler med i teamet, som har fået nogle % af virksomheden, dette gør ham mere effektiv og han vil arbejde mere for det, men det betyder også, at vi ikke har en udgift til udvikling.

Det vil sige umidelbart har vi, i vores øjne, kun udgift til servere, markedsføring, design og domæner. Glemmer vi noget? - Vi har tænkt os i opstartsfasen at arbejde hjemmefra, da vi alle bor i København og omegn. Vi vil helst ikke bruge flere penge end nødvendigt, da hver en krone tæller i den her periode - i hvert fald i vores optik.

Så lige nu er vores budget således:
- Domæne 5.000,- Der skal opkøbes et domæne ØV
- Servere 15.000,- Årsbasis, vi vil sørge for at kunne skalere op
- Design/UX 20.000,- Det er en ret stor applikation med mange elementer
- Markedsføring 20.000,- Det er et skud i tågen.

Hvilket giver en samlet udgift på 60.000 og må siges at være overkommeligt, men har vi glemt noget?
Stolt Co-Founder af Preadly.
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Oluf Nielsen:
Hej Amino,

Vi er et ungt team, og selvom vi har været med på sidelinjen i andre start-ups, er dette vores første vi selv har startet op. Lige nu er vi igang med at skrive forretningsplan(Kedeligt, men det har vi erfaret at man bliver nødt til), og i den forbindelse skal vi også lave et budget.

Vores situation er den, at vi har fået en stjerne udvikler med i teamet, som har fået nogle % af virksomheden, dette gør ham mere effektiv og han vil arbejde mere for det, men det betyder også, at vi ikke har en udgift til udvikling.

Det vil sige umidelbart har vi, i vores øjne, kun udgift til servere, markedsføring, design og domæner. Glemmer vi noget? - Vi har tænkt os i opstartsfasen at arbejde hjemmefra, da vi alle bor i København og omegn. Vi vil helst ikke bruge flere penge end nødvendigt, da hver en krone tæller i den her periode - i hvert fald i vores optik.

Så lige nu er vores budget således:
- Domæne 5.000,- Der skal opkøbes et domæne ØV
- Servere 15.000,- Årsbasis, vi vil sørge for at kunne skalere op
- Design/UX 20.000,- Det er en ret stor applikation med mange elementer
- Markedsføring 20.000,- Det er et skud i tågen.

Hvilket giver en samlet udgift på 60.000 og må siges at være overkommeligt, men har vi glemt noget?

Serverudgiften kommer helt an på hvad I har tænkt jer at lave - hvor mange der skal benytte det, osv.

Hvad med udgifter til revisor, og diverse?

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er ved at udvikle et blog koncept der skal kunne trække en hel del brugere, et neuralt netværk og en masse data. Så server udgiften vil jeg tro er lavt sat, men som sagt sørger vi for, at man kan skalere op :-)

Revisor havde vi ikke tænkt over, hvad menes der med diverse?
Stolt Co-Founder af Preadly.
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Oluf Nielsen:
Vi er ved at udvikle et blog koncept der skal kunne trække en hel del brugere, et neuralt netværk og en masse data. Så server udgiften vil jeg tro er lavt sat, men som sagt sørger vi for, at man kan skalere op :-)

Revisor havde vi ikke tænkt over, hvad menes der med diverse?

Husk også udgifter til eventuel server administrator!

Med diverse tænker jeg på uforudsete udgifter. Det kan være at I lige pludselig skal hen og bruge noget tid og penge fordi jeres side kommer under DDoS angreb for eksempel - det er en uforudset udgift.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Vores plan er en managed cloud, hvor driftansvar ligger hos udbyder. Tror du ikke, at de tager højde for DDoS angreb og andre uforudsete forhindringer der kan betyde nedetid og omkostninger?
Stolt Co-Founder af Preadly.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)