Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil give en million kroner væk, hvordan gør jeg det?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis JEG fik af vide at den sidste af de 50.000 fik 1 million kr. så ville jeg da bare vente til sidst med at købe? Og det tænker alle andre jo også nok = hele første periode bliver der næsten ikke solgt nogle...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pontus Lindmark:

Hej,
Verkar bättre att sälja lotter helt enkelt :-)

Men ja, som Pontus siger... Sælg nogle lodsedler i stedet for! Og så skal der være 1 million kr. gevinst på én af dem.

Når alle lodsedler er købt, udgiver du så et nummer eller lign. og det præcise nummer står så på én af lodsedlerne.

- På den måde får du alle omkostninger dækket + tjener ekstra, INDEN millionen gives ud.

Mvh.

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 11:59

Hej Alle

Er det lovligt at sælge et produkt, hvor produktet samtidigt er et lod, der bliver trukket lod om når der er solgt 50.000 stk?
Og så give 1 million til den der vinder, og så tage resten som fortjeneste?  

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 12:23

Mads | DetMads:
Er det lovligt at sælge et produkt, hvor produktet samtidigt er et lod, der bliver trukket lod om når der er solgt 50.000 stk?
Og så give 1 million til den der vinder, og så tage resten som fortjeneste?  

Ikke som det umiddelbart ser ud i lovteksten :)

Men det kan Spillemyndigheden helt sikkert give et svar på.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 16:55

Bertil Boisen:
Hvis JEG fik af vide at den sidste af de 50.000 fik 1 million kr. så ville jeg da bare vente til sidst med at købe? Og det tænker alle andre jo også nok = hele første periode bliver der næsten ikke solgt nogle...

Hej Boisen

Man ved jo ikke hvor mange der har købt...

Det er ligesom at satse penge på rød i roulette og den så lander på sort. Den kunne jo også have landet på rød og så havde man vundet.

Man ved jo heller ikke om man har vundet i lotto, før det sidste tal er trukket ud :-)

VH Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 16:58

Bertil Boisen:
Men ja, som Pontus siger... Sælg nogle lodsedler i stedet for! Og så skal der være 1 million kr. gevinst på én af dem.

Ja præcis.

Jeg ville bare give en lille gave som ekstra motivator :-)

Jeg skal lige læse lidt op på det med lotteri

VH Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 17:20

Kevon Skat Pedersen:
Tror desuden at du enten skal sælge det dyrere, eller sælgere flere end 50.000 hvis du selv vil have noget ud af det, for når du tager moms, og kostpris fra, så er det jo langt fra 40 kroner i o - og andre omkostninger der jo også er med markedsføring, hosting af siden, evt. lønninger o.s.v.

Hej Kevon

Jeg har ikke regnet på alle tal og praktiske elementer endnu.

Man skal ikke betale skat af andet end overskud og hvis jeg fx. solgte lodder for 40 kroner stykket og gav en million væk, så skulle jeg kun betale skat af de sidste 3 millioner. Så vidt jeg ved kun 25% i skat.

Så er der en bid tilbage til at betale udgifter osv., fx. for eventuelle præmier i form af billige nøgleringe eller lignende, før der betales skat,

Så 4 millioner i indtægt, 1,5 millioner i udgifter.

tilbage 1,5 millioner, som jeg skal betale 25% i skat af.

75% af 1,5 millioner = min fortjeneste.

Alt er ca. beløb, men ideen er klar, synes jeg.

VH Jens 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 17:21

Kan du ikke evt ligge en midter gevinst som er hemmelig eks ved køb af nr 2304 og det bliver først opgjort når der er købt 50000? Så får du løst problemet med folk ikke gider at købe i starten. Der kunne måske være en gevinst på 10000 og så 90000 til nr 50000. Eller også kan du ligge gevindst ind til hver 1000, så vil folk også købe :) Dog gør disse midvejs primær små, men ikke ubetydlig :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Naturligvis er der ingen, der køber på dag 1, hvis præmien er motivationen, men de vil jo vente og købe, når de tror/tænker, at nu nærmer det sig.

Mit eneste kritikpunkt er, at jeg synes, at en million er overkilled, men det er måske bare mig?

Er det ikke mere "seriøst" med 100.000; og når jeg skriver seriøst, så mener jeg nok mere troværdigt?

Hilsen, Robert

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:55

Jens Andersen:

Bertil Boisen:

Ja præcis.

Jeg ville bare give en lille gave som ekstra motivator :-)

Jeg skal lige læse lidt op på det med lotteri

VH Jens

Jeg syntes du bør pakke alle pakkerne på forhånd så, og derefter blande dem sammen (så der ikke er nogen tvivl om vilkårligheden af hvem millionen tilfalder)

- Hver pakke skal indeholde genstanden (usb eller hvad du nu har tænkt dig) + en sedel hvor der står "Du vandt desværre ikke" og så i én af pakkerne ligger der en sedel hvor der står "DU HAR KRAFTEDME VUNDET EN MILLION DIT HELDIGE SVIN!!!" (omformuleret)

Men bare husk på; at på den måde så kan du i princippet risikere at den første kunde af alle vinder millionen, og siden jeg regner med at du offentliggører når en kunde har vundet millionen (ikke hvem kunden er, men bare at millionen nu er vundet) - så risikerer du jo at sidde inde med de resterende 49.999 produkter, da folk så nok ikke ser helt samme motivation for at købe det. (du skal da nok få solgt NOGLE, men det kommer til at gå langsomt)

Hvis du gør det med at nr. 50.000 vinder millionen, og samtidigt også har en start dato, så køber folk selvfølgelig ikke lige fra starten af - det ville jo være utrolig dumt for ens vinderchancer. Og på den måde risikerer du at der ikke er nogle der køber før efter et par måneder.

- Samtidigt kan kunder også have i mente at du kun henvender dig til borgere i Danmark (det ved jeg ikke om du gør?) men hvis de ved at det kun er danskere der kender til konkurrencen, og alt om konkurrencen også står på dansk - så tænker de "hvor mange kender så til denne konkurrence og dette ukendte firma der udbyder konkurrencen" og det gør så at de venter ENDNU længere tid med at købe deres produkt/lod.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)